ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در دستور کار است

غرب ایران: صفر صادقی راد، با بیان اینکه با هدف ایمنی بیشتر نقشه ایمنی راه های کشور در قالب طرح ۵ ساله و ۳ ساله تدوین شده است، اظهار داشت: یکی از راهبردهای کلان کشور حرکت به سمت حمل و نقل ریلی است و ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس این چشم انداز تامین حمل و نقل روان و کاهش تلفات رانندگی و رساندن رقم آن از سالانه ۱۷ هزار مورد در سال به ۱۲ هزار مورد دنبال می‌شود از اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در این زمینه سخن گفت و افزود: بر همین اساس آموزش در مدارس حاشیه راه‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

صادقی راد ادامه داد: مقوله ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی مطرح است و این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

معاون حمل و نقل این اداره کل با اشاره به این که این طرح در دو بخش فیزیکی و آموزشی در مدارس حاشیه راه های استان انجام می گیرد، افزود: در مرحله نخست ( بخش فیزیکی ) مدارسی که در حاشیه راه‌ ها قرار دارند و دانش آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده ‌های پر تردد هستند شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می شود.

صادقی راد افزود: اجرای مراسم، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام های آموزشی – ترافیکی از قبیل کتاب (پیک ترافیک)، جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی های ترافیکی، وسائل تحریری (مزین به شعائر ترافیکی)، حضور کار‌شناسان و مربیان و آموزش نحوه صحیح تردد از راه ‌ها از دیگر برنامه‌ هایی است که در بخش آموزشی طرح به آن پرداخته خواهد شد.
انتهای پیام/ ن

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *