آتش‌نشانان همدانی جان ۹۰۰ نفر را نجات دادند

به گزارش غرب ایران ؛ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در هشت ماهه نخست امسال، ۹۲۹ نفر از شهروندان را طی ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

آتشپاد محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت: از آغاز سال تا پایان آبان ماه ۹۸ تعداد ۱۱۴ هزار و ۷۱ تماس با میانگین روزانه ۴۶۲ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده که از این تعداد ۲۸۸۵ مورد منجر به عملیات شده، ۶۶۷۰ مورد برای راهنمایی و مشاوره، ۱۱۵۲۵ تماس اشتباه، ۱۲ مورد اعلام حریق کذب و متأسفانه ۹۲ هزار و ۸۸۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۸۵ عملیات انجام شده در هشت ماهه اول سال ۱۶۴۴ عملیات اطفاء حریق، ۱۲۴۱ عملیات امدادونجات و ۱۲ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است، اظهار کرد: پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۲ مورد، وسایل نقلیه با ۱۶۷ مورد، اماکن مسکونی با ۱۷۱ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۰مورد و مراکز تجاری با ۵۸ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل شده است.

بیاناتی با اشاره به اینکه ۱۶۲۰عملیات اطفاء حریق در محدوده شهر همدان و ۲۴ عملیات خارج از آن انجام شده است، افزود: علت بروز ۶۹۸ مورد از حادثه های آتش سوزی عمدی، ۹۲۶ مورد غیرعمدی و ۱۹ مورد نیازمند کارشناسی است.

وی با اشاره به انجام۱۲۴۱ عملیات امدادونجات در هشت ماهه نخست سال گفت: نجات حیوانات با ۲۳۷ مورد، مهار حیوانات با ۲۳۲ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۱۴ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۰۰ مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلاب ها با ۱۰۲ مورد بیشترین نوع عملیات های انجام شده را دربرگرفته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان با اشاره به اینکه ۱۲۳۲ مورد از عملیات های امدادونجات در محدوده شهر همدان و ۹ مورد خارج از آن بوده است، بیان کرد: بیشترین کاربری این عملیات ها اماکن مسکونی با ۷۶۵ مورد، وسایل نقلیه با ۱۵۷ مورد و مراکز تجاری با ۴۷ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ نفر از جمله چهار آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۱۰۰ نفر از جمله دو آتش نشان در عملیات های امدادونجات مصدوم و ۱۶ نفر فوت شده اند، تصریح کرد: آتش نشانان طی هشت ماهه سال ۸۶۹ نفر را در  عملیات های امدادونجات و ۶۰ نفر را در عملیات های اطفاء حریق و نجات داده اند.

آتشپاد بیاناتی با اشاره به آموزش ۱۰ هزار و ۶۰۳ نفر در هشتماهه امسال خاطرنشان کرد: طی این مدت ۶۵۸ پروانه و دستورالعمل ایمنی و۲۵۱ پایان کار وتأییدیه ایمنی برای ساختمان ها صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان، وی اعلام کرد: در ادامه پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، از آغاز سال ۹۸ تا پایان آبان ماه ۱۵۹ مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و … انجام شده است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *