رایزنی در جهت برقراری پرواز همدان ـ نجف

به گزارش غرب ایران ، سید‌سعید شاهرخی استاندار همدان در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان  جهت اصرار بر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: جامعه ما زمانی به سمت تعالی می‌رود که برنامه‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه باورها و ارزش‌های دینی فراهم کنیم.

وی افزود: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی با تقویت باورهای دینی به ویژه در میان نسل جوان از بین می‌رود؛ بنابراین در اهمیت و ضرورت برخورد حرفه‌ای و تخصصی در حوزه اسلام و دین شکی نیست.

استاندار همدان با اشاره به این که در سطح کشور و استان از مراکز متعددی برخورداریم که با بودجه ملی و استانی فعالیت می‌کنند گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که این فعالیت‌ها هدفمند شوند.

شاهرخی عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ اداره، ساختار و مرکز در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، اما در سطح ملی باید فکری شود که این نهادها هماهنگ شوند و هدفمند حرکت کنند.

وی با اشاره به این که هنر ما باید این باشد که نیروها و منابعی که در حوزه فرهنگ در اختیار داریم در یک مسیر مشخص بسیج کنیم تصریح کرد: ظرفیت آموزش و پرورش را با بیش از ۲۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰ هزار نفر پرسنل و نیز ارتباطی که در جلسات مختلف با اولیای دانش آموزان برقرار می‌شود در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و اعتقادی جدی بگیریم.

استاندار همدان با اشاره به این که در طول سال دو میلیون گردشگر به استان همدان سفر می‌کنند و ۵ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان صورت می‌گیرد تاکید کرد: توسعه گردشگری مذهبی باید در همدان جدی گرفته شود.

شاهرخی به ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در حوزه گردشگری مذهبی از جمله بقعه شاهزاده حسین در خیابان شهدا و آرامگاه حیقوق نبی در تویسرکان اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از این اماکن می‌توان گردشگری مذهبی در استان همدان را توسعه داد.

وی با بیان این که با رایزنی با مسئولان حج و اوقاف به دنبال این هستیم که پرواز همدان به نجف از فرودگاه همدان دایر شود اظهار داشت: یکی از موانع در این راه کمبود مسافر است.
شاهرخی تاکید کرد: با برخی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه تسهیلات به مسافران و کاهش روزهای سفر می‌توان زائران را برای استفاده از پرواز به منظور سفر به عتبات عالیات ترغیب کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *