معامله بیش از ۴۸۰ میلیون سهم در بورس همدان

به گزارش غرب ایران ؛ مدیر بورس منطقه ای همدان گفت: ۴۸۰ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۹۰ سهم در اردیبهشت ماه در بورس منطقه ای همدان معامله شد.

‌علی اسکندری افزود: این تعداد سهم متعلق به ۵۰۴ شرکت به ارزش یک هزار و ۵۴۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۴۱ ریال در تالار بورس منطقه‌ای استان همدان داد و ستد شد.

وی اضافه کرد: ۵۴ درصدسهام معامله شده مربوط به خرید سهام و ۴۶ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

اسکندری بیان کرد: بر این اساس و با توجه به ۲۲ روز کاری فعالیت تالار بورس منطقه‌ای استان همدان در این ماه، متوسط ارزش داد و ستد، روزانه ۷۰ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۴۳ ریال بوده که نسبت به فروردین ماه، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه ای همدان با بیان اینکه در این ماه، ۴۰۶ کد معاملاتی جدید ایجاد شد افزود: شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی پارس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اسکندری افزود: همچنین بورس منطقه‌ای همدان در راستای آشنایی عموم شهروندان با نحوه سرمایه‌گذاری در بورس، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و فراهم کردن امکان بازدید از تالار کرده است که در اردیبهشت ماه ۹۸ نفر در دوره‌های آموزشی بورس همدان شرکت کردند.

به گفته وی شاخص کل بورس در پایان فروردین ماه معادل ۲۱۵ هزار و ۹۱ واحد بود که نسبت به ماه گذشته، ۱۰ هزار و ۷۱۶ واحد افزایش یافت و شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۶ واحد افزایش به ۲ هزار و ۶۴۴ واحد رسید.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *