بحران کاهش جمعیت در همدان جدی است

به گزارش غرب ایران ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان کاهش موالید و مادران باردار زیر ۳۰ سال استان نگران کننده و این بحران را جدی عنوان کرد.

مهمترین عامل تاثیرگذار در کاهش موالید افزایش سن ازدواج و فقر اقتصادی است و از جمله آثار و پیامد‌های منفی کاهش جمعیت را می‌توان تغییر ساختار جمعی و به اصطلاح، پیر شدن جمعیت کشور و در نتیجه، نبود رشد و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

هر چند متاسفانه برخی از مسئولان کشور ما تحولات نگران کننده جمعیتی را جدی نمی‌گیرند در حالی که مساله جمعیت ملی و نگاه به آن باید علمی باشد.

رشید حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  ابن سینا استان همدان کاهش موالید و مادران باردار زیر ۳۰ سال استان نگران کننده عنوان کرده و این بحران را جدی می‌داند.

وی گفت: بدون در نظر گرفتن شهرستان اسدآباد جمعیت استان یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن است که ۵۴ درصد آن‌ها بالای ۳۰ سال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  ابن سینا استان همدان اضافه کرد: بالا بودن درصد جمعیت بالای ۳۰ سال به معنای پیری جمعیت و کاهش موالید در استان همدان است.

حیدری مقدم با بیان اینکه تمامی مادران باردار در طرح سنجش فشار خون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند گفت: طبق آخرین آمار تنها ۶ هزار و ۵۴۰ تن از مادران باردار زیر ۳۰ سال سن دارند که این آمار نگران کننده است.

وی  از کاهش آمار ازدواج خبر داد و افزود: سال ۹۲ حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ ازدواج در استان ثبت شده که که این آمار تا سال ۹۷ روند کاهشی داشته و به زیر ۱۲ هزار نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: کاهش جمعیت دغدغه جدی حوزه بهداشت و سلامت است چراکه تداوم این روند موجب بروز بحران در حوزه جمعیت می‌شود.

حیدری مقدم ادامه داد: ۱۲ درصد جمعیت استان همدان بالای ۶۰ سال سن دارند یعنی که جمعیت استان همدان میانسالی و سالمندی را سالم طی نکردند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *