بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام به همدان در قالب ۱۴ پرواز

غرب ایران – استاندار همدان گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج استان‌‌های همدان و کردستان در قالب ۱۴ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان به میهن اسلامی بر می‌گردند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در مراسم استقبال از نخستین کاروان برگشت حجاج در فرودگاه بین‌المللی همدان، گفت: امروز ۲۶۰ نفر از حجاج استان‌های همدان و کردستان از طریق پرواز برگشت وارد فرودگاه همدان شدند.

وی اعلام کرد: سه هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج استان‌‌های همدان و کردستان در قالب ۱۴ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان به میهن اسلامی باز می‌گردند.

استاندار همدان عنوان کرد: پروازهای حج امسال از مبدأ فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان به سرزمین وحی با انسجام و هماهنگی مدیران استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برقرار شد.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: از امروز تا ۱۳ تیر به صورت میانگین دو تا سه پرواز، حجاج را از عربستان به میهن اسلامی و فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان بازمی‌گردانند.

به گزارش تسنیم، فرودگاه شهدای همدان به امکاناتی مانند ارائه خدمات همزمان به ۳ هواپیما در پارکینگ، سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری مدرن، طول باند ۳هزار و ۸۰۰ متری فرودگاه، توقفگاه خودرو با ظرفیت  1000 خودرو و ترمینال مسافری مجهز برای مدیریت ۲ پرواز هم زمان (هر پرواز ۲۵۰ نفر)، ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران و مسافران و غیره مجهز است.

انتهای پیام/ م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

احیای ۱۲۹ واحد اقتصادی راکد همدان با حمایت صندوق کارآفرینی امید

غرب ایران - دو هزار و 243 میلیارد ریال تسهیلات برای احیای 129 واحد راکد و نیمه‌فعال توسط صندوق کارآفرینی امید استان در دولت مردمی سیزدهم پرداخت شده است.