استفاده بیش از ۳۹۸ هزار خانوار همدانی از طرح کالابرگ الکترونیکی

غرب ایران – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون ۳۹۸ هزار و ۵۸۳ خانوار این استان از کالا برگ الکترونیک استفاده و با یارانه دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالا‌های اساسی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ یوسف شعبانی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از خانوار‌های مشمول از کالا برگ الکترونیک استفاده کردند گفت: با تمهیدات صورت گرفته، هزار و ۶۴۷ پایانه فروشگاهی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنفی در این استان در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی می‌کنند و از این فروشگاه‌ها تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تراکنش به ثبت رسیده است که پوشش قابل قبولی است.

او گفت: در قالب کالا برگ الکترونیکی از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال علاوه بر یارانه به خانوار‌های دهک یک تا هفت به شرط خرید الکترونیکی اضافه شده که اگر ۵۰ درصد از مبلغ یارانه خود را خرید الکترونیکی داشه باشند مشمول استفاده از این کمک مضاعف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال ارتقای سلامت خانواده‌ها و کمک به دهک‌های پایین جامعه است و بر همین اساس طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت اجرا می‌شود.

شعبانی گفت: طرح جدید کالابرگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت نرخ فعلی این محصولات با نرخ سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

او گفت: دولت در این طرح، دهک‌های اول تا هفتم را تحت پوشش قرار داده و می‌خواهد دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه دولت به دنبال مهار تورم به خانوار‌های یارانه‌بگیر که کالا خرید کنند یارانه تشویقی می‌دهد، گفت: در طرح فجرانه مبلغ تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است و دهک‌های درآمدی یک تا سوم که چهار میلیون ریال یارانه می‌گیرند، در طرح تشویقی به شرط خرید در طرح کالابرگ مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و دهک‌های چهار تا هفت به سه میلیون ریال یارانه دریافتی، به شرط خرید در طرح کالابرگ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه دریافت می‌کنند.

شعبانی از برخورد با فروشگاه‌های متخلف با همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضایی خبر داد و گفت: طرح فجرانه تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد و به مردم توصیه می‌کنیم برای خرید عجله نکنند.

او از مردم خواست از فروشگاه‌هایی که نرم افزار “شما” (مربوط به کالابرگ الکترونیکی) در آن نصب شده باشد خرید کنند و برای سهولت در خرید از حضور و خرید چند فروشگاه خودداری کنند تا مجبور به تحمل صف‌های طولانی و اتلاف وقت خود نباشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از مردم خواست هر گونه تخلف در طرح کالابرگ الکترونیک را به اداره صنعت، معدن و تجارت یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گزارش کنند و یا با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

شعبانی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان همدان از یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *