افتتاح طرح اقتصادی کشت ۱۴۰ هکتاری بخش کشاورزی قصرشیرین

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، سردار مسعود قنبری در حاشیه مراسم افتتاح طرح اقتصادی کشت ۱۴۰ هکتاری بخش کشاورزی قصرشیرین که از طریق ویدئو کنفرانس به مناسبت روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی انجام شد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: کرمانشاه دارای ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت است.

وی افزود: این استان سالانه با تولید حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور رتبه اول را در محصولات نخود و جو، رتبه دوم را در ذرت دانه‌ای و آفتابگردان و رتبه سوم را در تولید محصول چغندر قند دارد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به طرح افتتاح شده در شهرستان قصرشیرین اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یک نمونه موفق با کشت ۱۴۰ هکتار است که سطح زیر کشت آن در سال آینده تا ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

قنبری در ادامه سخنانش به مزیت‌های این طرح پرداخت و خاطر نشان کرد: این طرح در مسیر طرح گرمسیری قرار دارد که با افزایش بسترها در بخش دام سبک و پرورش ماهی‌های گرم آبی در این شهرستان، می‌توان قطب تولید این محصولات در کشور شد.

وی استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی شهرستان قصرشیرین را جهت صادرات بستر خوبی دانست که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

قنبری خاطر نشان کرد: گروه اقتصاد مردمی با هدف رفع مسائل گلوگاهی، افزایش بهره‌وری حداکثری و پایدارسازی مشاغل در حوزه‌های کشاورزی و مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارد.

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از طریق ویدئو کنفرانس ۱۴ طرح اجرایی گروه اقتصادی مردمی را به صورت همزمان در ۱۲ استان افتتاح کرد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *