خدمات ناباروری بیمه سلامت همدان افزایش یافت

غرب ایران – مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان بیمه‌سلامت، سقف‌گذاری خدمات زوجین نابارور برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبی غرب ایران ؛ فریبرز نیاستی از افزایش خدمات ناباروری بیمه سلامت همدان خبر داد و اظهار کرد: حمایت‌های بیمه‌ای زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته و در دستورالعمل جدید محدودیت‌های دستور‌العمل قبلی برداشته شد.

 وی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد گفت: این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که زیر سقط جنین‌های مکرر قرار می‌گیرند و این خدمت تا پیش از این در بیمه سلامت نبود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: بررسی وضعیت تخمدان در سنجش سلامت تخمک‌گذاری بانوان تحت درمان ناباروری، خدمتی بود که تا پیش از این زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گرفت اما امروز این امکان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری در مردان نیز تا پیش از این زیرپوشش بیمه نبود اما در حال حاضر بیمه شده است گفت: امروز تمام خدمات درمان ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت است به طوری که تا ۹۰ درصد پوشش را در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در مراکز ملکی دیگر داریم.

نیاستی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید هیچ محدودیتی در تعداد دفعات بهره‌مندی از خدمات برای زوجین نابارور وجود ندارد خاطرنشان کرد: در دستورالعمل قبلی تا سه بار استفاده از هر خدمت در سال را داشتیم اما طبق دستورالعمل جدید، حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آزمایش‌های غربالگری نیز اگر در تشخیص پزشک باشد و زوجین در سامانه‌های بیمه سلامت به عنوان زوج نابارور معرفی و ثبت شوند نیز زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد  گفت: این پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی برای هزینه‌های خدمات تخصصی کمک باروری شامل خدمات میکرواینجکشن، لقاح داخل رحمی، انتقال جنین فریز شده و  IVF با تعرفه دولتی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: تا پیش از این، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۰ خدمت جراحی و ۴ خدمت فوق تخصصی ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته بود. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی ۶۰۳ زوج نابارور در استان پرداخت شده است گفت: این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که ۳۶ میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است. 

نیاستی تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری ۷۱۲ زوج نابارور توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *