میزبانی ۱۱۴ مسجد استان همدان از معتکفان ماه رجب

غرب ایران – مراسم اعتکاف ماه رجب در ۱۱۴ مسجد استان برگزار می شود.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان گفت: پیش بینی می شود که در اعتکاف امسال ماه رجب استان ۱۸ هزار نفر حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ صلواتیان گفت: علاقمندان برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند به مسجد جامع شهر همدان مراجعه کنند و در سایر مناطق استان همدان نیز در مساجد، حوزه‌های علمیه و ادارات تبلیغات اسلامی ثبت‌نام انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه مبلغ در نظر گرفته شده برای متعکفان برای حضور در مراسم اعتکاف امسال در همدان ۳۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: متعکفان در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب به مدت سه روز در مساجد متعکف می‌شوند.

صلواتیان افزود: مراسم اعتکاف امسال علاوه بر مساجد شهری و روستایی در مساجد دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌شود، امسال اعتکاف دانشجویی در مساجد دانشگاه‌ها و اعتکاف دانش آموزی و همچنین اعتکاف مادر و کودک نیز برای مادران به شکل ویژه در نظر گرفته شده است.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان گفت: مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال تنها از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر می‌شود و سایر ادارات و نهاد‌ها نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم داشته باشند.

صلواتیان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در ایام اعتکاف برای معتکفان در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: مراسم ختم قرآن، محافل انس با قرآن، مسابقات مختلف، جهاد تبیین، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، تفسیر موضوعی قرآن و نهج‌البلاغه و مباحث با محور جوانی جمعیت و فرزند آوری و قرائت دعا‌های مخصوص اعتکاف از جمله برنامه‌های ایناین مراسم است.

نام نویسی معتکفان در شهرستان همدان از ۳۰ دی آغاز می شود و تا سوم بهمن  ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *