تایید صلاحیت ۸۹ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان همدان/ سه روز فرصت اعتراض داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران حسن رضانیا اظهار کرد: به دنبال بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات نظارت، نتیجه بررسی صلاحیت ها در اختیار وزارت کشور و از طریق سامانه این وزارتخانه در اختیار ستاد انتخابات و هیات های اجرایی قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: تایید یا رد صلاحیت افراد از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان می رسد و افرادی که رد صلاحیت شدند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه مهلت دارند شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: شورای نگهبان نیز از ۱۹ دی ماه به مدت ۳۰ روز مهلت دارد به شکایت داوطلبان رسیدگی و صلاحیت معترضان را مجدد بررسی کنند.

رضانیا گفت: آنچه تاکنون در فرایند انتخابات رخ داده بیانگر این است که فضای رقابت در استان وجود دارد و هر یک از جناح ها و جریان های سیاسی دارای نماینده در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستد.

وی یادآوری کرد: پیشتر به دنبال بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی انتخابات استان همدان ۸۹ درصد نامزدها تایید، ۶ درصد عدم تایید و پنج درصد عدم احراز صلاحیت شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: در این مرحله که صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت بر انتخابات بررسی شد، تکلیف ما بر اساس قانون تنها اعلام نتایج به داوطلبان است و هیات نظارت در مورد نتیجه بررسی صلاحیت ها باید اظهار نظر کند.

انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *