افزایش۲/۲ درصدی مصرف گاز در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مشترکان گاز طبیعی استان مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۹۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

مجید الهیاری گفت:استان همدان در دسته استان‌های اقلیم یک و ۲ تعرفه گاز قرار دارد و مصرف تا سقف ۴۵۰ متر مکعب تغییری در گازب‌های مشترکان ندارد.

او گفت: استان همدان، نزدیک به ۶۷۰ هزار مشترک گاز دارد که از این تعداد، ۶۱۰ هزار مشترک خانگی و تجاری هستند که از تعداد کل مشترکان گاز استان همدان، ۴۴۰ هزار مشترک شهری و ۲۳۳ هزار مشترک نیز روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح جایگزین کردن بخاری‌های گاز سوز استاندارد جدید با فرسوده، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار بخاری ویژه مشترکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نوسازی شده است و قصد داریم در مراحل بعدی عموم مردم را از این امتیاز برخوردار کنیم.

الهیاری گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده امسال در راستای مدیریت مصرف گاز همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با مشارکت ۳۵ نفر از بسیجیان شرکت گاز استان همدان، پایش و کنترل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ مورد پایش مصرف گاز از ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان صورت گرفت افزود: همکاران شرکت گاز به صورت مستمر در ساعات کاری روز‌های هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته، مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: این استان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز دارد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان نخستین استان سبز کشور همه شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آن از نعمت گاز برخوردار شدند.

الهیاری گفت: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده است و ۲۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار نیز در فهرست گازرسانی قرار دارند.

او با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی و همکاری مشترکان راهکار اصلی در عبور از فصل سرد سال است به مشترکان خانگی توصیه کرد که دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی و الگوی مصرف رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح پایش ادارات دولتی در سطح استان اعلام کرد: طرح پایش با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز در راستای مدیریت مصرف بهینه و ایمنی گاز طرح پایش مصرف گاز در همه ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *