پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران همدانی

غرب ایران – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در دولت سیزدهم به فعالان بخش صنعت در استان پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: این تسهیلات با هدف کمک به تامین سرمایه در گردش و منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها و واحد‌های تولیدی استان همدان به صنعتگران متقاضی پرداخت شده که نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی به همراه داشته است.

احمد شانیان گفت: در کارگروه‌ها و ستاد‌های مربوط به حمایت از بخش تولید از جمله تسهیل و رفع موانع تولید، حل مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به آن‌ها از طریق تعیین پرداخت تسهیلات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

او گفت: استان همدان رتبه پنجم کشور را از حیث عملکرد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بدست آورده است و در این رابطه یازده پله ارتقا پیدا کرده که نشانگر اهتمام ویژه مسوولان استانی به بهبود وضعیت تولید و حمایت از بخش صنعت و معدن و رسیدگی به مسایل و مشکلات این بخش دارد.

رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی در همدان

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد احیای ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان همدان بوده ایم، گفت: در این مدت همچنین پروانه‌های بهره برداری بخش صنعت در استان ۲۶ درصد رشد پیدا کرده است.

شانیان رشد واحد‌های دانش بنیان در بخش تولید را از اهداف مهم دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که می‌تواند به جهش صادرات بخش صنعت و تامین نیاز‌های فناورانه کشور کمک کند و افزود: در طول ۲ سال گذشته شاهد رشد ۵۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان بخش صنعت در همدان بوده ایم.

او با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی از این استان به خارج از کشور بوده ایم، گفت: در این مدت ۱۱۰ قلم کالا از استان به کشور‌های مختلف خارجی صادر شده است.

این مسوول با بیان اینکه کشور عراق مهم‌ترین مقصد صادراتی همدان به شمار می‌رود، گفت: کالا‌های صادراتی استان همدان در این مدت به ۱۹ کشور مختلف خارجی صادر شده است.

شانیان گفت:هزار و ۸۳۸ طرح تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان همدان مراحل مختلف ساخت و ساز را طی می‌کنند.

او گفت: طرح‌های تولیدی در دست ساخت با بیش از ۴۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث می‌شود و برای ۳۲ هزار و ۳۹۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

استان همدان دارای ۲ هزار واحدی تولیدی و صنعتی بهره بردار است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *