تثبیت ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان

غرب ایران – رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از رفع تداخل ۷۰ درصد پلاک‌های کشاورزی استان خبر داد و گفت: ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ۴۲۷ هزار و ۹۵۸ هکتار از اراضی ملی تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران به نقل ارز روابط عمومی جهاد کشاورزی همدان، رضا بهراملو  در کمیسیون هیئت نظارت در شورای هیئت واگذاری زمین و رفع تداخلات اراضی استان اظهار کرد: طی جلسه رفع تداخلات امروز ۲۳ پلاک به مساحت ۴۵ هزار و ۸۵۷ هکتار در شهرستان‌های رزن، نهاوند و درگزین تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ پلاک در رزن، هشت پلاک در نهاوند و چهار پلاک در درگزین رفع تداخل شده است افزود: تاکنون در رزن، درگزین، اسدآباد، فامنین و نهاوند به طور کامل رفع تداخل اجرای مقررات موازی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: پلاک‌های شهرستان‌های همدان، ملایر و کبودراهنگ نیز در ماه‌های آتی و تا پایان سال به طور کامل رفع تداخل خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه در مجموع ۷۷۲ پلاک از حدودا یک‌هزار و ۲۰۰ پلاک استان رفع تداخل شده است ادامه داد: ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ۴۲۷ هزار و ۹۵۸ هکتار از اراضی ملی تثبیت شده است. 

بهراملو با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی تثبیت شده است گفت: ۳۹۲ هزار هکتار از اراضی سند تک‌برگی دریافت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون هیئت نظارت بر اراضی واگذار شده بر طرح‌های کشاورزی، هفت پلاک به مساحت ۳۵۰ هزار مترمربع تعیین تکلیف شد به طوری که عمدتا در قالب طرح طوبی، گلخانه و بادام کاری رأی به تمدید و تکمیل طرح صادر شد.

انتهای پیام/ ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.