بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان

غرب ایران – یادمان پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در سال ۸۰ در ارتفاعات الوند به خاک سپرده شدند پس از ۲۲ سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، پس از ۲۲ سال از خاکسپاری پنج شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس، یادمان این شهدای گرانقدر در میدان میشان ارتفاعات الوند و با حضور تعدادی از مردم و مسئولان به بهره برداری رسید.

یاد و خاطره تشییع پیکر این دلیرمردان برکسی از دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان پوشیده نیست، چرا که مردم دیار همدان در حضوری پر شور در سرما و کولاک زمستان برای در آغوش کشیدن شهدایی از جنس نور در ارتفاعات الوند جمع شدند و پیکرهای مطهر شهدا را بر روی دست از پایین گنجنامه تا بالای دشت میشان در فضایی باورنکردنی تشییع کردند و هر دم با هر نفسشان کربلایی شدن را استشمام کردند.

اکنون پس از سالها معطل و نیمه کاره ماندن پروژه یادمان شهدای دشت میشان امسال این پروژه آماده شده و به بهره برداری رسید.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان با بیان اینکه این شهدا در سال ۱۳۸۰ در این محل تدفین شدند اظهار داشت: هدف از تشییع و خاکسپاری این شهدا در این مکان ایجاد فضای فرهنگی برای اقشار مختلف مردم بود تا با حضور شهدای گرانقدر عطر و بوی ایثار و مجاهدت در ارتفاعات همدان ماندگار شود.

سرهنگ هادی آزادی بیان کرد: سازه ۱۸ متری این یادمان در سال‌های گذشته ساخته شده بود اما به دلیل عدم اجرای فضاسازی محیط پیرامونی، عملیات احداث یادمان نیمه‌تمام باقی مانده بود که از سال گذشته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آثار دفاع مقدس همدان به طور ویژه این موضوع را پیگیری کرد و با پشتیبانی استاندار همدان و تامین اعتبار ساخت و تکمیل این یادمان امسال همزمان با برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان انجام شد که امروز نیز شاهد تکیل آن هستیم.

آزادی عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان به عنوان یک مرکز فرهنگی در ایام سال محلی برای برگزاری برنامه های متنوع خواهد شد تا اقشار مختلف مردم بتوانند در کنار شهدای گمنام از فیض وجود این شهدا بهره مند شده و نسبت به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی اقدام کنند و از این فضا بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه سیستم روشنایی این یادمان نیز تکمیل شده و از تمامی نقاط شهر همچون نگینی می‌درخشد، افزود: برای ساخت فضایی در کنار یادمان نسبت به نگه‌داری سیسستم‌های صوتی نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است.

انتهاای پیام/ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.