ثبت‌نام ۲۳۵ نفر برای انتخابات مجلس تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در همدان

غرب ایران – معاون سیاسی استاندار همدان از ثبت‌نام ۲۳۵ نفر برای انتخابات مجلس تا امروز در استان خبر داد و گفت: ۲۲ نفر خانم و ۲۱۳ نفر آقا تا کنون برای انتخابات مجلس در استان ثبت نام کرده‌اند‌.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران حسن رضانیا در جمع اصحاب رسانه درباره انتخابات نیز با بیان اینکه امروز، روز ششم است و تا فردا ساعت ۶ عصر آخرین فرصت ثبت نام برای داوطلبانی است که کد رهگیری گرفته‌اند، اظهار داشت: روند ثبت نام برای انتخابات در استان رو به رشد بوده و قطعا روز آخر با یک ترافیک ثبت نامی مواجه خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه تا شب گذشته ۲۳۵ نفر کل ثبت نامی‌ها در استان بوده است، افزود:‌ ۲۲ خانم و ۲۱۳ آقا تاکنون برای انتخابات مجلس در استان ثبت‌نام کرده‌‌اند که بر این اساس برای هر کرسی نمایندگی استان در مجلس فعلا ۲۶ نفر رقابت خواهند کرد. 

رضانیا با این توضیح که از این تعداد ثبت نامی ۲۸ نفر دارای مدرک دکترا، ۱۸۳ نفر کارشناسی ارشد، ۱۸ نفر کارشناسی و ۶ نفر نیز دارای مدرک حوزوی هستند گفت: در بخش میانگین سنی ثبت‌نام کنندگان نیز بیشتر ثبت نامی مربوط به رنج سنی ۳۰ تا ۴۵ سال است که شامل ۴۷ درصد می شود.

وی با اعلام اینکه بیشترین ثبت نامی‌ها با ۶۸ نفر به شهرستان همدان اختصاص دارد افزود: تاکنون تقریبا ۵ نفر از نمایندگان فعلی ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

 معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی پس از اتمام مهلت ثبت نام کار بررسی صلاحیت‌ها را شروع می‌کنند اضافه کرد: در این دوره ۵ مرجع قانونی پاسخگوی استعلامات خواهند بود همچنین هیئت های اجرایی از ظرفیت تحقیقات محلی نیز می توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله شفافیت مالی و نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی امسال به جد دنبال و اجرا خواهد شد گفت: همه نامزدها موظف به باز کردن حساب غیر تجاری مختص انتخابات هستند چرا که در این حساب تمام هزینه‌کردها رفت و برگشت‌های مالی و.. ضبط می شود. همچنین هیچ دستگاهی نیز اجازه کمک به داوطلبان را ندارد.

رضانیا با بیان اینکه برای داوطلبان در بخش هزینه‌کرد انتخاباتی سقف تعیین شده که این نیز براساس وضعیت استان‌ها، کرسی های استان در مجلس و ..‌. است عنوان کرد: کوچک‌ترین گزارش مبنی بر تخلف یا عدول نامزدها از قانون شفافیت مالی در همان زمان انتخابات رسیدگی شده و تخلفات با شدیدترین مجازات ها مواجه خواهد شد. علاوه بر این هم دستگاه قضا و هم هیئت اجرایی بر این مسئله نظارت دارند.

وی اظهار داشت: در این دوره تلاش همه گروه‌های متولی بر اجرای دقیق قانون انتخابات و شفافیت مالی متمرکز است و در لحظه با فرد خاطی برخورد می شود امیدوارم امسال شاهد سالم ترین، امن ترین، پر رقابت ترین و پر مشارکت ترین انتخابات باشیم.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: موضع دولت و استان در انتخابات این است که به هیچ عنوان اجازه سو گیری و موضع گیری سیاسی یا تشکیل یک جبهه گیری و .. نداریم و وجه همت دولت مردمی برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است پس نه لیست خواهیم داد و نه از فردی حمایت خواهیم کرد بلکه وظیفه ما حمایت و صیانت از آرا مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: خبرنگاران در حوزه رسانه در حال یک نبرد واقعی هستند. 

وی با بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل حتما به حفاظت از زیرساخت‌ها، سرمایه ها و دارایی های سخت افزاری مرتبط است و یکی از اصلی ترین محورهای تأمین امنیت و اقتدار کشور نیز حفاظت از این زیر ساخت هاست افزود: حوزه تهدید دشمن جدیدتر شده و شامل تهدیدات فرهنگی و معنوی شده است.

معاون سیاسی استاندار همدان موظف هستیم از سرمایه های معنوی، فرهنگی و ارزشی خود حفاظت کنیم و اینجاست که پدافند غیر عامل فرهنگی، معنوی و ارزشی باید کاری کند کارستان گفت: در این عرصه نقش اصحاب رسانه بی بدیل است.

وی خطاب به اصحاب رسانه با این توضیح که شما افسران و سرآمدان این نبرد هستید چرا که نبرد رسانه جدی است و دشمن روی آن حساب ویژه باز کرده است مطرح کرد: یکی از ابزار و اسباب دست همه مسئولان، اصحاب رسانه هستند.

رضانیا اضافه کرد: عالی ترین سطح پدافند غیر عامل در حوزه فرهنگی و معنوی جهاد تبیین است که این هنر اصحاب رسانه است بر همین اساس نیر رسانه ها در عرصه جهاد تبین خوش درخشیدند و نشان دادند که می‌توانند.

وی با تشریح مسائل غزه ادامه داد: وقتی رسانه به کمک یک ملت مظلوم آمد آن وقت ملت های دنیا در برابر یک رژیم نحس غاصب به پاخاستند یعنی اگر اصحاب رسانه اراده کنند می‌توانند در مقابل قوی ترین ارتش های دنیا نیز بایستند.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه نمی‌توان به راحتی از کنار مسئله غزه مظلوم اما مقتدر گذشت عنوان کرد: در این عرصه کاری شده کارستان، در این نبرد شکست مفتضحانه غیر قابل ترمیمی برای این رژیم اشغالگر رخ داده است رژیمی که در حال نابودی است.

وی افزود: ۱۷۰ هزار نیروی نظامی آماده و مسلح به آخرین امکانات روز دنیا در برابر چند هزار جوان غیور فلسطینی نتوانسته بایستد و از درون در حال از هم پاشیدن است. ۲۰۰ نفر از خلبانان این رژیم غاصب رفتند و این یعنی ارتش به دولتش اعتماد ندارد پس کار نتانیاهو تمام است البته آمریکا هم می‌داند اگر در غزه ورود زمینی کند با شکست مفتضحانه تری رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.