دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان ۱۶ مهرماه آغاز می‌شود

غرب ایران -دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: دومین اجلاسیه کنگره شهدا از شانزدهم مهرماه به مدت چهار شب و بعد از نماز مغرب و عشا در سالن شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، سردار مظاهر مجیدی در جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدا، اظهار داشت: مقدمات برگزاری اجلاسیه کنگره در سالن شهید سلیمانی در حال فراهم شدن است تا با شکوه هرچه تمام طی چهار شب برگزار شود.

وی عنوان کرد: با توجه به فاصله کوتاه تا زمان برگزاری اجلاسیه کنگره شهدا، نیاز به فراهم کردن برخی از مقدمات کار است تا شانزدهم مهرماه بتوانیم یک اجلاسیه آبرومندانه را برگزار کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به برگزاری نمایشگاه کتاب ملی دفاع‌مقدس در راستای کنگره شهدا اشاره کرد و افزود: با همفکری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پای کار آمدن ظرفیت‌های استانی، فرصت مغتنمی است تا به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در حوزه شهدا و دفاع‌مقدس کمک کنیم.

دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان بیان کرد: نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس یک رویداد بزرگ فرهنگی است که در آن بیش از ۱۱۰ ناشر حوزه ایثار و شهادت شرکت می‌کنند و بدون تردید این اتفاق همچون فصل شیدایی اثرگذاری و ظرفیت بالایی دارد.

مجیدی گفت: حضور ۱۵۰ هزار بازدیدکننده در نمایش میدانی فصل شیدایی نشان از اثرگذاری این برنامه داشت. باید از تلاش شهرستان‌ها قدردانی کنیم که در اعزام نیروهای مردمی به مرکز استان برای حضور در این برنامه تلاش زیادی داشتند.

وی با قدردانی از همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای کار زیبا و فاخر فصل شیدایی تصریح کرد: این نمایش یک دوره فشرده معرفت‌شناسی از توحید، نبوت و امامت بود که رضایت‌مندی عموم مردم را در پی داشت.

وبینار ۳ هزار رزمنده و پیشکسوت با مقام معظم رهبری اجرا می‌شود

علیرضا قاسمی‌فرزاد در این جلسه، اظهار داشت: اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان از شانزدهم مهرماه به مدت چهار شب و برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از ۱۵ الی بیست‌ویکم مهرماه برگزار می‌شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های باشکوهی در سطح استان تدارک دیده شده و حضور پرتوان نیروهای مسلح در رژه هفته دفاع مقدس، توان رزمی فرزندان دلیر ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

استاندار همدان خواستار اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی در راستای فضاسازی و تبلیغات گسترده برای برگزاری باشکوه اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید شد و افزود: تبیلغات و فضاسازی شهری و اطلاع‌رسانی در حوزه نمایشگاه ضروری است و فرمانداران سراسر استان باید از تمام ظرفیت بهره و نهایت همکاری انجام شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت استان برای برگزاری ایده‌آل اجلاسیه کنگره به کار گرفته شود گفت: در هر دو محیط برگزاری اجلاسیه و نمایشگاه کتاب در ورزشگاه شهید سلیمانی و نمایشگاه بین‌المللی همدان باید تدابیر امنیتی کافی در نظر گرفته شود.

استاندار همدان تصریح کرد: از فرمانداران می‌خواهم در سال تحصیلی جدید با کمک آموزش و پرورش شهرستان برای عزیمت دانش آموزان به منظور بازدید از باغ مور دفاع مقدس برنامه‌ریزی کنند.

قاسمی‌فرزاد با قدردانی از شهرداری‌ در فضاسازی محیط شهری برای ایام اربعین حسینی و نمایش فصل شیدایی، خواستار تداوم این رویه برای اجلاسیه کنگره شهدا و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس شد و گفت: هنوز حضور رئیس جمهور در اجلاسیه قطعی نشده اما مکاتبات لازم انجام گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این جلسه از برگزاری اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید در سالن ۶ هزار نفری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: سالن شهید سلیمانی در برخی موارد همچون سیستم روشنایی و سیستم صوت نیاز به تجهیز بیشتر دارد که با همکاری ستاد اجرایی کنگره شهدا، تا زمان برگزاری اجلاسیه کمبودهای احتمالی برطرف می شود.

علی حقیقی عنوان کرد: قرار بود کفپوش سالن شهید سلیمانی تعویض شود که این موضوع را به بعد از اجلاسیه کنگره شهدا موکول کرده‌ایم، همچنین با هماهنگی و تعامل روسای هیئت‌های ورزشی و پیشکسوتان، جامعه ورزش حضوری پرشور در اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان دارد.

انتهای پیام/ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.