بیش از ۸۷ هزار همدانی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

غرب ایران – مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۸۷ هزار و ۴۷۹ نفر در استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون آموزش های مهارتی در بیش از ۵۰۰‌ حرفه را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛وهب مختاران اظهار داشت: در این مدت آموزش های مهارتی به ۳۵ هزار و ۱۸۹ نفر در بخش خصوصی ارائه شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۸۵ نفر مرد و ۲۰ هزار و ۸۰۴ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: آموزش های مهارتی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای به ۲۲ هزار و ۳۳۰ نفر زن و ۲۹ هزار و ۹۶۰ نفر مرد ارائه شده است.

درخشش جوانان ماهر همدانی درمرحله کشوری بیستمین مسابقات المپیاد ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: تیم اعزامی به بیستمین دوره مسابقات مهارت کشور موفق به کسب یک مدال طلا، چهار نقره، یک برنز و چهار مدالیون برتر (نشان‌های بزرگتر) شدند.

مختاران افزود: “علی محمدی” در رشته فناوری اطلاعات-راهکارهای نرم افزاری برای تجارت مدال طلا، “محمد امین عزیزی خوشبو”، “امیررضا قیطرانی”، به ترتیب در رشته های کاشی کاری دیوار و کف، فرز سی ان سی، “عرفان مرادی منظر” و “مصطفی نجاتپور” در رشته مکاترونیک تیمی مدال نقره و “آرتمیس جعفری” در رشته آشپزی مدال برنز کسب کردند.

وی با اشاره به مسابقات آزاد کارگران ماهر ایران گفت: بین همه صنایع بزرگ کشور مدال طلای برنامه نویسی plc به آقای مرادی مهارت آموخته در کارگاه‌های تولیدی استان همدان تعلق گرفت و مدال برنز نیز توسط دیگر مهارت آموزان کسب شد.

راه اندازی مجمع خیرین مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه مشارکت خیران در راستای توانمند سازی سرمایه انسانی جامعه رشد و پویایی کشور را به‌همراه دارد افزود: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار از رسالت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گام دوم انقلاب است.

مختاران، ایجاد و راه اندازی مرکز تخصصی نوآوری و آموزش های نوین چرم، افتتاح مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه ای سردار شهید همدانی شهرستان فامنین و ایجاد و راه اندازی کارگاه دانش بنیان کشت بافت گیاهی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل از ابتدای دولت سیزدهم برشمرد.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز آموزشی_تولیدی مبل در حاجی آباد ملایر، ایجاد و راه اندازی کارگاه انرژی های خورشیدی و تجدید پذیر در اسدآباد و اجرای آموزش های منجر به اشتغال در حوزه کشت گیاهان کم آب بر در دولت مردمی سیزدهم صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: دپارتمان مرکز تخصصی گوهر شناسی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان همدان ایجاد و راه اندازی شده است.

مختاران گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز تخصصی برق و فناوری اطلاعات در شهرستان همدان، افتتاح ۵۳ مرکز جوار و بین کارگاهی در استان، افتتاح ۹ مرکز TMC (مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره دانشجویی در دانشگاه) و همکاری و حمایت از ۵۷ کارآفرین در سطح استان از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در دولت جهادی سیزدهم است.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی در استان همدان زیر نظر فنی و حرفه ای فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *