صدور ۲۲۰ مجوز چاپ کتاب در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ هادی شیرمحمدی ضمن تبریک روز صنعت چاپ و نشر اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر چاپ در همدان انجام می‌شود، بر این اساس ۱۵۱ مجوز چاپ از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا خود اتحادیه‌ها نیز ۷۰ مورد کتاب چاپ‌ کرده‌اند که در مجموع به ۲۲۰ مورد افزایش یافته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: در حوزه نشر کتاب ۹۵ درصد مجوزهایی که برای کتاب صادر می‌شود، در خود استان همدان چاپ می‌شود.

وی در خصوص کیفیت چاپ‌ نیز اضافه کرد: کیفیت چاپ که در همدان مطلوب و قابل قبول است و همین باعث شده که در حوزه چاپ وضعیت خوبی حاکم باشد.

شیرمحمدی در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه چاپ نیز اشاره کرد و گفت: چاپخانه‌داران مسائل و مشکلات خاص خود را دارند به طوری که تجهیزات حوزه چاپ، تجهیزاتی فرسوده است که این مشکل نه تنها در همدان بلکه در کشور نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که سرمایه مورد نیاز برای خرید یک دستگاه معمولی نیازمند صرف هزینه زیادی است و همین باعث می‌شود آنها از فرسودگی رنج ببرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه برخی چاپخانه‌داران نیز درگیر مشکلات مالی هستند افزود: طی تسهیلاتی که به اصحاب فرهنگ و و هنر پرداخت شد، مقرر شده به تعدادی از چاپخانه‌ها نیز در راستای ایجاد اشتغال وام قرص‌الحسنه با سود ۱۵ درصد با ارقام بالا پرداخت شود که در این زمینه پیشنهادات ارائه شده و پس از بررسی طرح‌ها انجام شود.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی نیز تصریح کرد: در راستای بومی‌سازی کاغذ گام‌هایی از سوی وزارتخانه برداشته شده، به طوری که قرار است کارخانه کاغذسازی اسدآباد که نیمه‌کاره بود، مجدد راه‌اندازی شود و کارخانه تویسرکان نیز پیگیری شود تا در حوزه کاغد خودکفایی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *