۱۳۳ مقاله به دبیرخانه علمی کنگره ۸ هزار شهید همدان ارسال شد

غرب ایران – مسئول دبیرخانه همایش ملی علمی کنگره هشت هزار شهید استان همدان گفت: ۱۳۳مقاله به دبیرخانه علمی این کنگره ارسال شده و ۱۷۰ نفر برای حضور در این همایش نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، علی‌حسین محمدظاهری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه همایش ملی و علمی کنگره شهدای همدان نهم مهرماه امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که مسئولیت کمیته علمی بر عهده دانشگاه پیام نور همدان است.

وی افزود: این همایش دارای پنج محور کلی شامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه شهدا در گام دوم انقلاب، اثر دفاع مقدس در عرصه‌های مدیریتی، نقش آفرینی اقشار مختلف در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تاثیر شهدا بر عرصه فرهنگی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان با اشاره به اینکه دارای موضوع ویژه شامل شهید آیت الله مدنی، شهید حسین همدانی و مرحومه مرضیه دباغ (حدیدچی) است اعلام کرد: سایتی برای دریافت مقالات علمی پژوهشگران پیش بینی شده و آخرین مهلت دریافت مقالات ۳۱ مرداد  ماه ۱۴۰۲بود که با توجه به استقبال گسترده پژوهشگران تاریخ ارسال مدارک تا دهم شهریور تمدید شد.

محمدظاهری گفت:  در برخی مناطق کشور تنها سیستم آموزشی فعال، “دانشگاه پیام نور” است که تحصیل در این دانشگاه مزیت‌هایی دارد که در هیچ‌جای دیگر نیست.

وی بیان کرد: این دانشگاه بی‌بدیل است به طوری که انتخاب رشته، محل و انتخاب محل آزمون بر عهده داوطلب است. یعنی فرضاً دانشجویی از شهرستان‌ها عضو پیام نور همدان باشد، می‌تواند در مرکز شهرستان خود در کلاس‌ها شرکت یا به صورت برخط محتوای درسی را دنبال کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به اینکه پیام نور به نسبت دانشگاه‌هایی که شهریه دریافت می‌کنند کمترین شهریه را دریافت می‌کند، گفت: اگر دانشجویی بضاعت مالی نداشته باشد به مجمع خیران معرفی و تمامی هزینه‌های ایشان به طور کامل بر عهده مجمع قرار می‌گیرد و هیچ دانشجویی نیست که به علت بضاعت مالی کم تحصیل نکند.

محمد ظاهری با  اعلام اینکه به طور میانگین ۳۰ درصد دانشجویان استخدامی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از فارغ‌التحصیلان این مرکز هستند عنوان کرد: پیام نور به علت بومی گزینی، کمترین آسیب فرهنگی را دارد، زیرا دانشجو می‌تواند در آغوش گرم خانواده ادامه تحصیل دهد و از مشکلات منفک شدن از خانواده به دور باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور حائز رتبه‌های ملی و محلی است و مرکز همدان به لحاظ رتبه بندی در پیام‌نورهای سراسر کشور دارای رتبه اول و حداکثر تا سوم قرار دارد حدود نه هزار دانشجو در ۱۴ مرکز همدان درحال تحصیل‌هستند، دارای ۱۳۵ رشته و محل در مقطع کارشناسی و ۴۳ رشته و محل در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

درباره‌ی modirgharb

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *