در سال زراعی امسال ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان همدان زیر کشت رفت

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ رضا بهراملو با بیان اینکه ۵۰ درصد این کشت به گندم اختصاص دارد و سالانه در استان ۵۴۰ هزار تن گندم تولید می شود، گفت: گندم محصولی راهبردی و غذای غالب جامعه است و با بالا بردن تولید گندم می‌توانیم کشور را به خودکفایی برسانیم.

او با بیان اینکه کاهش ضایعات از موارد پراهمیت این حوزه است، گفت: ضایعات محصولات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رقم بزرگی است که کاهش آن با دستگاه‌های مکانیزه و تنطیم کمباین‌ها و کالیبرزه آن‌ها در مزارع قابل کنترل است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اگر حتی ضایعات گندم را یک درصد فرض کنیم، بیش از هشت میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد می‌شود.

بهراملو، کنترل و رصد حمل گندم را یکی دیگر از راه‌های کاهش ضایعات این محصول دانست و گفت: گندم ریزی از کامیون در جاده‌ها نیز یکی از دلایل خسارت به کشاورزان است که باید با راهکار‌های کارشناسی مانع از هدر رفت محصول شد.

او به کشاورزان قول داد که مساله صدور گواهینامه ویژه برای رانندگان کمباین را با راهنمایی و رانندگی در میان بگذارد و راه‌هایی برای اخذ سریعتر گواهینامه ویژه بیابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: موضوع بیمه کردن کشاورزان و رانندگان کمباین‌ها را پیگیری می‌کنیم تا این کشاورزان در آینده با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *