تابستان بدون قطعی آب در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران و  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آب منطقه‌ای همدان، رضا اخلاص‌مند‌ اظهار داشت: با تدابیری که انجام شده تابستان امسال  را بدون قطعی آب پشت سر خواهیم گذاشت و هیچ‌گونه قطعی در هیچ نقطه‌ای از استان همدان نداریم.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان درباره منابع تامین آب در استان همدان افزود: بخشی از آب شهر همدان از سد تالوار تأمین شده ‌و سد اکباتان نیز  ۱۲ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد که قابلیت برداشت را دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای انتقال ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه انجام شده و در کوتاه ترین زمان ممکن با نصب پست برق فیوزی امکان انتقال این مقدار آب در آینده ‌نزدیک به شبکه شرب شهر همدان فراهم می‌شود‌.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر۲۸۷ میلی متر است، عنوان کرد: میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر۲۳۱ میلی متر گزارش شده که این میزان امسال ۵۱ میلی متر افزایش پیدا کرده است.

اخلاص‌مند ادامه داد: همچنین متوسط بارندگی بلندمدت در استان همدان برابر ۳۵۶ میلی‌متر است‌ که نسبت به متوسط بلند مدت  کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

وی درباره کنترل و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی نیز اضافه کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از منابع آب‌ زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند در همین راستا تعداد ۶ هزار و ۰۷۳ دستگاه انواع کنتور بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت همدان ـ بهار است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه تعهد استان همدان برای نصب کنتور در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۹۱ دستگاه است، بیان کرد: در این راستا  ۲۴۲ دستگاه نصب شده ‌که پیشرفت ۳۵ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می‌دهد.

وی درباره نصب پمپ در ایستگاه‌های آبی استان تاکید کرد: در حال حاضر ۹ پمپ و الکتروموتور در ایستگاه شماره یک، ۹ پمپ و الکتروموتور در ایستگاه شماره دو و همچنین ۲ پمپ و الکتروموتور در ایستگاه شماره ۳ جهت این مقدار آب نصب شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ‌درباره وضعیت آب تصفیه شده از تصفیه‌خانه شیخی‌جان نیز گفت:  پارامترهای خروجی آب در تصفیه خانه شیخی‌جان در حد استاندارد است و آبی سالم و پاک به شبکه شرب شهر همدان منتقل می شود.

اخلاص‌مند در خصوص پیشرفت فیزیکی سد خرمرود نیز اعلام کرد: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه برابر ۶۷ درصد بوده و در صورت تامین اعتبار سال آینده آبگیری پروژه انجام خواهد شد و تاکنون یک میلیون ۴۰۰ هزار مترمکعب از حجم خاکریزی بدنه نیز انجام شده و در حدود ۸۰۰ هزار متر مکعب از خاکریزی آن باقی مانده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان  با بیان اینکه درخواست بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای سد خرمرود  پیش بینی شده است، عنوان کرد: تاکنون  مجموع اعتبار هزینه شده برای این سد ۵۱۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار تا یک سال آینده آبگیری می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *