پیشرفت ۵۷ درصدی طرح آبرسانی به روستاهای استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، فرهاد بختیاری فر افزود: اواخر سال ۱۴۰۰ به دنبال انعقاد قراردادی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان همدان در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای این طرح ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر سال گذشته(ششم مرداد) رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان برای ایجاد و راه اندازی مجتمع آبرسانی روستایی مصوب و پیش بینی شده است.

بختیاری فر افزود: بودجه پیش بینی شده برای ایجاد مجتمع آبرسانی روستایی به جز اعتباراتی است که قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) برای اصلاح و توسعه مجتمع های آبرسانی پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر طرح های حوزه آب و فاضلاب از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به همدان بهره مند شدند، اضافه کرد: اجرای تاسیسات آبرسانی در شهرها و مجتمع آبرسانی در روستاها یکی از مهمترین مصوبات سفر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: اختصاص ۴۱۰ میلیارد تومان بخش نخست مصوبات حوزه آب و فاضلاب را شامل می شود که باید نیمی از محل اعتبارات وزارت نیرو و مابقی از طریق استان تامین شود که ۱۰۰ درصد اعتبار استانی اختصاص یافته است.

بختیاری فر گفت: در حال حاضر ۷۶ درصد جمعیت همدان زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند که نرم کشوری این عدد ۵۰ درصد است هر چند به این درصد نیز قانع نبوده و با اجرای شبکه های جدید و مدرن درصدد بالا بردن افراد زیر پوشش هستیم.

وی افزود: آب و فاضلاب همدان از شرکت های پیشرو کشور در بازچرخانی آب و استفاده از پساب است برای نمونه پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح منتقل و همه چاه های موجود در این نیروگاه به جز ۲ حلقه که برای آب مقطر و مصارف بهداشتی پیش بینی شده از مدار خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آماده واگذاری همه پساب ها هستیم اضافه کرد: می توان در راستای مدیریت منابع آب زیرزمینی در مکان هایی که پساب موجود است از آب چاه استفاده ای نشود.

بختیاری فر افزود: برای استقرار صنایع در منطقه جهان آباد فامنین نیز می توان به میزان ۴۵ کیلومتر خط انتقال پساب به این منطقه ایجاد کرد تا صنایع نیازمند به آب از جمله پتروشیمی در این محل مستقر شوند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *