پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تن محصول از باغات کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، کامران کریمی با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه بیش از سه هزار و ۳۶۴ هکتار باغ مثمر وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۹۳۳ هکتار از این باغات بارور هستند که پیش بینی می‌کنیم از مجموع باغات یاد شده بیش از ۲۶ هزار تن انواع محصولات باغی تولید شود.

وی افزود: سال گذشته در مجموع بیش از ۲۳ هزار تن انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و… از باغات شهرستان کرمانشاه برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مراحل تولید و پرورش محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده و در راستای سیاست‌های توسعه باغات در سال گذشته در این شهرستان و امکانات مهیا شده با مشارکت بهره برداران بالغ بر ۲۷ هکتار باغ آبی و دیم به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه شده است.

کریمی بیان کرد: همچنین از گلخانه‌های تولید سبزی وصیفی شهرستان نیز تا پایان سال پیش بینی می‌شود بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن سبزی وصیفی شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی تولید و به بازار عرضه و از گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده این شهرستان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار شاخه گل رز هیبرید تولید و به بازار گل استان و خارج استان عرضه گردد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *