ارتباطی راهبردی میان ایران و کشورهای مستقل در آمریکای لاتین شکل گرفته است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به ونزوئلا، به منظور دیدار از ۳ کشور منطقه آمریکای لاتین، با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی روسای جمهور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا انجام می‌شود، گفت: امروز عمده کشورهای منطقه آمریکای لاتین کشورهایی هستند که می‌خواهند مستقل زندگی کنند و روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و مقاومت در مقابل نظام سلطه وجه مشترک کشورهایی است که در این منطقه با جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی دارند.

وی ارتباط بین ایران و کشورهای مستقل در آمریکای لاتین را ارتباطی راهبردی توصیف و تصریح کرد: موضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره روابط خوبی میان ما با این کشورها برقرار بوده است، افزود: ایران علاوه بر روابط دوستانه سیاسی، اقتصادی و تجاری با ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، در عرصه انرژی نیز با این کشورها همکاری‌های خوبی داشته و در ۲ سال گذشته تعاملات فیمابین در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری و پزشکی و درمانی نیز به شکل مطلوبی توسعه یافته است.

رئیسی صدور خدمات فنی و مهندسی را نیز از دیگر زمینه‌های همکاری میان ایران و این ۳ کشور برشمرد و اظهار داشت: این کشورها و البته کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دوست و همسو با ایران همواره نسبت به بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران در زمینه فنی و مهندسی اظهار علاقمندی، تمایل و رضایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه آمریکای از ظرفیت‌های متنوع و متعددی برخوردارند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت مردم، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که تبادل آنها می‌تواند در گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و دیگر کشورهای همسایه، دوست و همسو موثر باشد و تعاملات بین‌المللی میان این کشورها را نیز تقویت کند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویکرد تقویت روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو در دولت سیزدهم، رایزنی‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌ها در این سفرها، نقطه عطف و گام موثری در جهت ارتقای سطح روابط با این ۳ کشور منطقه آمریکای لاتین باشد.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *