ایجاد پایگاه منطقه‌ای امداد و نجات غرب کشور در ملایر

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران «سلمان اسماعیلی» در نشست شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی‌های لازم برای تامین زمین و حمایت‌های همه‌جانبه برای ایجاد پایگاه منطقه‌ای غرب کشور در ملایر وجود دارد.

وی افزود: شرایط جغرافیایی و نبود محلی برای اجتماع لجستیکی و دسترسی به استان‌های مختلف این شرایط را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم کمک حال جمعیت هلال احمر باشیم.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: این پایگاه امداد و نجات به عنوان پایلوت غرب کشور اگر شکل بگیرد، می‌تواند تعادل‌آفرین باشد و نظام و جمعیت هلال احمر را یک گام بلند به سمت تقویت هلال احمر در غرب کشور رهنمون سازد.

اسماعیلی ادامه داد: حجم پشتیبانی‌های لجستیکی و خودرویی، انبار و دپو در این شهرستان پاسخگوی این تلاش‌های گسترده جمعیت هلال احمر شهرستان نیست و نیازمندی‌ها در حوزه‌های مختلف احصا شده است.

وی ملایر را شهرستانی ریشه‌دار، غنی و با اصالت در صحنه‌های مختلف فرهنگی، آیینی و مذهبی در دفاع مقدس، دفاع از امنیت، دفاع از حرم و انقلابی‌گری دانست و افزود: سهم بزرگی از صادرات استان همدان مربوط به ملایر است و دارای برندهای جهانی و ملی است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این شهرستان با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر و سه هزارو ۴۰۰ کیلومتر وسعت، جزء شهرستان‌های پهناور کشور به حساب می‌آید، بیان کرد: ملایر در یک موقعیت جغرافیایی ممتاز قرار دارد و از سوی دیگر در یک محدوده حادثه‌خیز و زلزله‌خیز واقع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تلاش‌های جمعیت هلال احمر ملایر طی سال‌های گذشته قابل تقدیر است و رشد قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته، ادامه داد: لباس سرخ و سفید نیروهای هلال احمر نماد آرامش است و زحمات بسیاری را در کمک‌رسانی فوری به نیازمندان و امداد و نجات انجام می‌دهند و در صحنه‌های خطر در کنار مردم هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جمعیت هلال احمر در سطح کشور در مواقع لزوم و بحرانی در سطح بین‌المللی تاثیرگذار بوده و خدمات بشردوستانه آنها برکسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به این نهاد نگاه ویژه‌ای دارند، افزود: جنعیت هلال احمر جزء معدود نهادهایی است که رهبر فرزانه انقلاب در آن نمایندگی دارند و این موضوع نشان از حساسیت این نهاد است.

وی با تاکید بر اینکه تاثیر این مجموعه بر سطح رضایت‌مندی عمومی و ارائه خدمات به مردم غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: جامعیت ماموریت‌های محوله جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف قابل توجه است و تنوع خدمات ارائه شده از طرف این جمعیت نشان‌دهنده اهمیت این مجموعه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان ملایر در این حوزه ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند یکی از مراکز جمعیت هلال احمر در مرکز غرب کشور باشد و یکی از ماموریت‌های فرا استانی به این مجموعه واگذار شود.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: چنانه این پایگاه منطقه‌ای راه‌اندازی شود، ملایر یکی از مراکزی خواهد بود که نیاز سازمان و غرب کشور را پاسخ می‌دهد و یک خدمت جامع و کامل به مردم این شهرستان و استان‌های همجوار ارائه خواهد داد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: جمعیت هلال احمر این شهرستان نیازمند یک ساختمان اداری است که با توجه به وجود امکانات، این موضوع امکان‌پذیر است.

هادی بیگی‌نژاد گفت: جمعیت هلال احمر ملایر دارای یک قطعه زمین بسیار خوب در بهترین نقطه شهر است که نیاز است باتوجه به اعلام آمادگی شهرداری ملایر در ساخت این زمین، به منبع درآمد دائمی برای این مجموعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: شهرستان ملایر دارای پنج مسیر پر تردد است و سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در این مسیر در حال فعالیت است و مسیر اسلامشهر آق‌گل و سد کلان نیز نیازمند احداث پایگاه است.

پیرحسین کولیوند  در جریان سفر به شهرستان ملایر در نشست شورای اداری شرکت کرد و در این نشست با تمامی درخواست‌ها و مطالبات حوزه جمعیت هلال احمر این شهرستان موافقت کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *