هیچ نظارتی بر هزینه‌کرد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی نیست

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه باید این جلسات جنبه سیاست‌گذاری پیدا کند اظهار داشت: اولویت‌ها شناسایی و در سند فرهنگی ثبت شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی پنج اولویت جدید را مطرح کرده است گفت: یکی از مصوباتی که در میدان اجرا باید جدی‌تر به آن توجه شود مسئله مجمع خانواده است بنابراین لازم است دستورالعمل‌ها و فعالیت‌ها در این حوزه احصا و تصویب شود.

امام جمعه همدان خواستار ایجاد رصدخانه فرهنگی در استان شد و افزود: با این اقدام مشکلات فرهنگی استان به صورت مستمر شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی نظارت بر عملکرد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی را از دیگر موارد الزامی عنوان کرد و گفت: سه درصد بودجه دستگاه‌ها مربوط به فعالیت‌های فرهنگی است که هیچ نظارتی بر هزینه‌کرد آن وجود ندارد.

شعبانی برنامه‌ریزی دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی برای اوقات فراغت نوحوانان و جوانان را نیز یک اولویت برشمرد و افزود: ظرفیت ورزشی و تربیتی آموزش و پرورش در تابستان تعطیل است که باید فعال شود، اگر مشکل قانونی هم وجود دارد باید برای آن راهکاری اندیشید.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *