آزادسازی حریم رودخانه‌ها سرعت می گیرد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ حسن خانجانی اظهار کرد: آزادسازی بستر رودخانه‌ها به طور ذاتی جزو وظایف شرکت آب‌منطقه‌ای است و با وجود آن که مالکیت خصوصی این بخش خلاف قانون است، متأسفانه در سالیان گذشته شاهد ساخت و سازهای متعدد در بستر رودخانه‌های استان بودیم.

وی عنوان کرد: با این وجود در دو سه سال اخیر پیگیری‌های متعددی از جمله برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی از تعدادی از رودخانه‌ها از جمله آبشینه، چشمه‌قصابان و گنجنامه برای بررسی وضعیت موجود انجام گرفته است.

دادستان همدان افزود: بالاخره با پیگیری‌های صورت گرفنه آزادسازی بخشی از بستر رودخانه آبشینه و چشمه قصابان در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

وی درباره آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه نیز گفت: برای آزادسازی سراسری بستر این رودخانه از سازه‌های غیرقانونی، نیاز به انجام مطالعات دقیق و جامع و نیز نقشه‌برداری محیطی بود تا ضمن حفاظت از حقوق عامه، حقی از شخص یا اشخاصی تضییع نشود.

دادستان همدان تصریح کرد: مطابق با گفته‌های مدیریت شرکت آب منطقه‌ای، طرح مطالعاتی به پایان رسیده و حتی می‌توانست رفع تصرف از بستر این رودخانه سال گذشته انجام شود که به دلایلی به مانند بحران آب به تأخیر افتاد.

وی افزود: برای اجرای طرح قاعدتاً برخی نیز معترض هستند، با این وجود شرایط برای رفع تصرف از بستر رودخانه گنجنامه مهیاست و پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت‌هایی که در کمیسیون ماده ۳ مطرح شده، آب منطقه‌ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه سرعت ببخشد.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *