۱۵شرکت از همدان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور دارند

به گزارش غرب ایران، سیدمجتبی حسینی اظهار کرد: اولین نمایشگاه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور نیز همزمان با پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه طرح توسعه زنجیره‌های ارزش استان‌ها به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور در کنار نمایشگاه اکسپو برگزار می‌شود، افزود: استان همدان نیز در این نمایشگاه حضور فعال داشته و زنجیره‌های ارزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را عرضه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: این نمایشگاه علاوه بر حضور مقامات و بازرگانان داخلی با حضور ١٢٠٠ نفر از مقامات و تجار خارجی از ٦٣ کشور برگزار خواهد شد که تمام توان خود را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، عقد قراردادهای بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان همدان به کار خواهیم بست.

حسینی خاطرنشان کرد: این رویداد بزرگ اقتصادی و تجاری در ۱۲ بخش اقتصادی از جمله کشاورزی و صنایع غذایی، دام و طیور، لوازم خانگی، معدن، گردشگری، صنایع دستی، فرش و گلیم، چرم و پوشاک، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات پزشکی، پتروشیمی و محصولات شیمیایی در ۲۰ سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه، ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی محصولات ایرانی با تمرکز بر کشورهای منطقه و شرق آسیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین است که ١٥ شرکت خصوصی از استان همدان محصولات و ظرفیت‌های صادراتی خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

معاون استاندار همدان با اشاره به حضور حدود ۶۰ هیأت تجاری خارجی در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی فرصت مناسبی جهت معرفی و بازاریابی محصولات مزیت‌دار استان است که این امر با تاکید و حمایت‌های استاندار همدان با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصادی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و امور اقتصادی و دارایی در این نمایشگاه انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *