مرز پرویزخان رکورددار صادرات در کرمانشاه/صادرات ۹۰ میلیون دلار کالا

به گزارش غرب ایران، علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: صادرات کالا در فروردین ماه امسال از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه به ۵۲۱ هزار و ۸۶۲ تن به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۶۰ دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن شاهد رشد پنج درصدی بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و غیره عنوان کرد.

عباس‌زاده افزود: از بین گمرکات حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۲۰۲ هزارو ۳۹۷ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۱ دلار بیشتر سهم صادرات را به خود اختصاص داده است و گمرکات خسروی و سومار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

عباس‌زاده با اشاره به رشد صادرات گمرکات خسروی و شوشمی در نخستین ماه امسال عنوان کرد: ارزش کالاهای صادراتی گمرک خسروی دو درصد و ارزش کالاهای صادراتی گمرک شوشمی ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در فروردین ماه امسال ۵۰ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲ دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده است که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش دو درصد افزایش و از نظر وزن رشد ۱۲ درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک خسروی را سنگ نمای ساختمان، کاشی و سرامیک، لبنیات، لوازم پلاستیکی، میوه و تره بار و غیره عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ارزش کالاهای صادرات گمرک شوشمی در فروردین ماه امسال را پنج میلیون و ۳۱ هزارو ۴۸۱ دلار به وزن ۳۱ هزار و ۳۷ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۲۸ درصدی و از نظر وزن رشد ۲۵ درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک شوشمی در فروردین ماه امسال را سنگ آهن، میوه و تره بار، گچ ساختمانی، نمک صنعتی، ادوات کشاورزی و غیره عنوان کرد.

وی از رشد ۱۶ درصدی ارزش واردات فروردین ماه حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه خبرداد و گفت: ارزش واردات کالا فروردین ماه امسال ۱۵۵ تن به ارزش دو میلیون و ۸۲۳ هزار و ۴۷۳ دلار است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی کاهش ۷۹ درصدی و از حیث ارزش رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال از گمرک امانات پستی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ۱۵۸ بسته به خارج از کشور صادر شده است گفت: در فروردین ماه امسال از گمرک امانات پستی کرمانشاه ۶۸۳۵ دلار هدیه و سوغات به خارج از کشور صادر شد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه وزن بسته‌های ارسالی از گمرک امانات پستی کرمانشاه در این مدت را ۱۴۰۶ کیلوگرم و تعداد آن‌ها را ۱۵۸ بسته عنوان کرد و افزود: عمده کالاهای ارسالی از طریق گمرک امانات پستی کرمانشاه خشکبار، مواد غذایی، رخت و البسه است.

وی تعداد بسته‌های ورودی فروردین ماه امسال به گمرک امانات پستی کرمانشاه را ۱۰ بسته به ارزش ۲۳۰۰ دلار عنوان کرد و گفت: وزن بسته های ورودی گمرک امانات پستی کرمانشاه ۹۷ کیلوگرم و عمده کالاهای ورودی از طریق این گمرک نیز تلفن همراه، دوربین، کامپیوتر و قطعات آن، ماکروفر و غیره است.

عباس‌زاده از رشد ۶۷ درصدی کشفیات قاچاق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در فروردین ماه خبرداد و بیان کرد: در فروردین ماه امسال ۱۰ فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۵ ریال تشکیل شده است و دو متهم نیز در این راستا به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

وی افزود: این میزان کالای مکشوفه توسط گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده رشد ۶۷ درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای قاچاق در این مدت را گاز ال پی جی، و قیر عنوان کرد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *