دولت باید بستر را برای تولید کنندگان فراهم سازد

به گزارش غرب ایران، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر همدان با بیان اینکه اسلام به تولید حداکثری توصیه دارد و کار را یک ارزش و کارگر را فردی ارزشمند می‌داند اظهار داشت:کار کردن و تولید و به طور کلی فعالیت اقتصادی داشتن برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده، توصیه اسلام است

وی با تاکید بر اینکه معنا ندارد روند طبیعی جامعه‌ به نحوی باشد که افراد با کمک‌ گرفتن از دیگران زندگی خود را سپری کنند خاطر نشان کرد:شغل تنها پشت میز نشینی و دریافت حقوق ثابت از دیگری نیست و لازم است تا فردی که روزی خانه در دست اوست، به دنبال تولید بیشتر باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ثروت عزت ایجاد می‌کند و بیکاری موجب ذلت است ابراز داشت: دولت باید بستر را برای تولید کنندگان فراهم کند، چرا که تصمیم غلط اقتصادی مسئولی می‌تواند سرمایه یک جوان را به باد بدهد.

وی با بیان اینکه اگر عرصه اقتصادی قابل پیش بینی نباشد، همانند بورس در سال‌های گذشته، هدررفت سرمایه صورت می‌گیرد افزود:سفر رئیس جمهور به سوریه می‌تواند روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه را تسهیل بخشد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جلسات مطالبه‌گری در سطح استان باید با منطق از سوی دو طرف همراه باشد و اجازه ندهیم به سمت حاشیه برود اظهار کرد:در این جلسات مسئولان با منطق جواب دهند و مطالبه‌گران نیز بر اساس قوائد مطالبه‌گری، سوال بپرسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جامعه برای ارتقا تمدنی و ارتقا فرهنگ، نیازمند قدردانی از فرهنگیان است گفت: تریبون نماز جمعه را در اختیار فرهنگیان و کارگران برای مطالبات به حق خود قرار خواهیم داد.

شعبانی افزود: این تریبون تنها مختص به مسئولان برای ارائه گزارش نیست، بلکه تریبون نماز جمعه بهترین بستر است تا این اقشار زحمت کش، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند.

امام جمعه همدان در پایان گفت:گاهی از موارد همسایه‌های حسینیه حضرت امام(ره) از نحوه پارک برخی از ماشین‌ها گله‌هایی دارند که لازم است برای رفع این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *