بیش از ۷ هزار خودرو ناوگان عمومی در استان همدان دوگانه سوز شدند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛امین روستایی افزود: این اقدام به منظور کاهش مصرف بنزین و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های صاحبان این خودرو‌ها بوده است.

او افزود: خودرو‌های واجد شرایط به شکل رایگان و بر اساس اولویت، از طریق کارگاه‌های مجاز به دوگانه سوز سی. ان. جی تبدیل می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تأکید کرد: طرح دوگانه سوز کردن تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در جریان است و تاکنون تسهیلات خوبی از سوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی تخصیص یافته است.

روستایی تصریح کرد: هفت کارگاه در استان همدان، زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خودرو‌های عمومی واجد شرایط را به شکل رایگان دوگانه سوز می‌کنند.

او افزود: کارشناسان منطقه، به طور مستمر از کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و از نزدیک روند و نحوه انجام کار را مورد نظارت و پایش قرار می‌دهند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه هزینه‌ها برای گازسوزکردن خودروها، نسبت به ظرفیت مخازن و تجهیزات لازم و نوع خودرو متفاوت است، تأکید کرد: هزینه دوگانه سوزکردن هر خودرو از ۹ تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است که وزارت نفت این هزینه را برای خودرو‌های تاکسی و وانت بار با کاربری عمومی پرداخت کرده است.

روستایی گفت: تنوع بخشی در سبد سوخت دارای مزیت‌های متعددی است و در ادامه سیاست‌های حمایتی وزارت نفت، تمامی هزینه‌های گازسوزکردن خودرو‌های عمومی (تاکسی و وانت بار) و همچنین حدود ۸۰ درصد از بار مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربر‌های اینترنتی و آژانس‌ها رایگان است.

او افزود: برای هر ۲ دسته از مشمولان طرح، متقاضیان باید در سامانه اینترنتی gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *