نخستین المپیاد ورزش‌های الکترونیک دانشجویی در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛  حسین رضوان ظهر  از برگزاری نخستین المپیاد استانی ورزش‌های الکترونیک دانشجویی در همدان خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه بوعلی به دلیل تجربه و داشتن اساتید مجرب به عنوان نخستین استان برگزارکننده این المپیاد انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه این المپیاد الگویی برای برگزاری مدل کشوری در اواخر تابستان خواهد بود که امکان دارد در دانشگاه بوعلی برگزار شود گفت: شناسایی، هدایت و آموزش گروه‌های مستعد و نیز ایجاد شور و نشاط، انگیزه کارآفرینی و افزایش سطح علمی دانشجویان اهداف این المپیاد است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: اینکه چگونه بتوانیم از حوزه‌های آی‌تی و هوش مصنوعی در رشته‌های مختلف استفاده کنیم مورد هدف ماست که این المپیاد می‌تواند به ایجاد رشته‌های جدید نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این المپیاد روز ۱۳ اردیبهشت با حضور دکتر داداش‌پور؛ معاون دانشجویی وزارت علوم همراه خواهد شد عنوان کرد: اختتامیه نیز چهاردهم اردیبهشت با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود.

رضوان با تاکید به اینکه این المپیاد در دو زیررشته هوش مصنوعی و ورزش‌های الکترونیک در دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود گفت: مجموعه‌های دانشگاه‌هایی که همراه برگزاری این المپیاد هستند با ارائه تیم‌های ورزشی در این رویداد مشارکت خواهند کردند.

وی با بیان اینکه در مرحله نهایی ۳۲ تیم به صورت تک‌حذفی باهم رقابت خواهند کرد که بیشترین تیم از دانشگاه بوعلی است گفت: مدلی که در این المپیاد به کار گرفته می‌شود، در مسابقات کشوری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت‌.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه در برگزاری این رویداد زیرساخت‌های لازم و تجهیزات مورد نظر از سال گذشته فراهم شده و مشکلی در برگزاری المپیاد کشوری نخواهیم داشت خاطرنشان کرد:  ایجاد شور و نشاط و شناسایی مهارت‌ها با برگزاری این المپیاد حائز اهمیت است ضمن اینکه عموم دانشجویان می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند و از نزدیک رقابت‌ها را تماشا کنند.

وی با تاکید به اینکه به دنبال این هستیم دو المپیاد را همزمان طی تابستان در دانشگاه برگزار کنیم که می‌تواند رقابت در دانشگاه‌ها را ایجاد کند گفت: خوشبختانه دانشگاه بوعلی در بسیاری از جهات نمونه و الگوی بسیاری از دانشگاه‌های دنیاست و ظرفیت بالایی را بین مراکز دانشگاهی دارد.

پایان پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *