عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم است

به گزارش غرب ایران، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان  با بیان اینکه رأی به جمهوری اسلامی برای این بود که احکام اسلامی در جامعه اجرا شود گفت: رای به جمهوری اسلامی یعنی آموزه‌های دینی در مسئله اقتصاد اجرایی شود و اقتصاد بر مبنای اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه  اسلام معتقد است در جامعه باید عدالت اقتصادی حاکم باشد خاطرنشان کرد:در جامعه اسلامی نباید به نحوی باشد که عده‌ای قارون‌وار زندگی کنند و عده‌ای در تامین زندگی روزمره خودشان با مشکل روبه‌رو باشند.

امام جمعه همدان گفت: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود فرمودند همه مبانی اقتصاد اسلامی است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با فساد به تحقق عدالت اقتصادی کمک می‌کند ابزار داشت: نباید در جامعه به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند، گرفتن وام در اسلام مکروه است.

وی افزود‌: عملکرد اشتباه برخی مسئولان را نباید به اسم اسلام بنویسیم، اسلام همان است که امروز رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: مردمی‌سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگری به معنای واقعی کلمه، نه اینکه هر سال مقداری به حقوق آنها اضافه شود که بازهم از تورم عقب‌تر باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عملکرد دولت در مباحث زیر‌ساختی قابل تقدیر است،‌ اما در کنار آن باید به معیشت روزمره مردم نیز توجه شود گفت: بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف قابل تقدیر است اما مهم‌تر از صدور بیانیه، نظارت بر اجرای آن در میدان عمل است.

وی با اشاره به اینکه امروز در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم اظهار کرد:حجاب، مبتنی بر کرامت انسان و منطبق بر فطرت بشر است و ما متاسفانه در عرصه تربیتی میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم و دشمن نیز در این فضا به دنبال تغییر ارزش‌هاست.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: متاسفانه گاهی از موارد فرهنگ مظلوم واقع شده و حمایت‌ها و بودجه‌های فرهنگی در برخی از موارد قطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثریت جامعه به حجاب معتقد است و این نشانه اصالت جامعه است گفت:برای جلوگیری از برخی تنش‌ها، باید به قانون عمل کنیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: متولیان باید بدانند اگر وضع اقتصادی را کنترل نکنند در عرصه‌های دیگر با مشکلاتی روبرو می‌شوید.

آیت الله شعبانی در پایان صحبت های خود بابیان اینکه برای  مراسم‌های شب‌های قدر، متولیان، برای تقویت باورهای دینی جامعه برنامه ریزی کنند افزود:جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم می‌کنیم و انشالله در هفته آینده و در روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان خواهیم آمد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *