مسئولین اجازه ندهند مشکلات به روح و روان مردم آسیب بزنند

به گزارش غرب ایران، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: خطاب به مسئولان کشور و نمایندگان مجلس گفت: اگر نیاز به قانون داریم، مجلس باید به سرعت و به صورت جد ورود کند و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به کارهای حاشیه‌ای به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشند، اگرظرفیت قانونی وجود دارد، با استفاده از آن باید به رفع مشکلات پرداخت و مسئولان اجازه ندهند مشکلات، آسیب‌های روحی و روانی برای مردم ایجاد کند.

امام جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک میلاد امام زمان (عج) ایشان را ذخیره همه انبیای الهی و همه ائمه اطهار و محقق کننده همه اهداف الهی دانست.

وی با بیان اینکه با ظهور ایشان شاهد اعتلای جامعه انسانی و اعتلای کلمه الله در جامعه خواهیم بود افزود: در واقع با ظهور ایشان عدالت را به معنای واقعی در جامعه فراهم خواهد شد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه چیزی که در مسئله آخرالزمان اهل بیت برای جامعه شیعه مطرح کردند ثبات قدم در دوران غیبت است، افزود: یکی از مسائلی که در دوران غیبت ممکن است برای جامعه ایمانی باعث ایجاد فتنه و گمراهی در جامعه ایمانی شود مسئله شبهاتی پیرامون بقیه الله است تصریح کرد: در این فضا باید ایمان و ثبات واقعی داشت که از مسیر حق منحرف نشویم.
وی با اشاره به اینکه در طول ۱۴۰۰ سال گذشته بسیار کسانی تلاش‌های فراوانی کردند که جامعه شیعه از اعتقاد خودش به مهدویت دست بردارد گفت: در دوران غیبت صغری امام ارتباط خود را از طریق نواب خاص داشته و امروز نیز ما از وجود امام عصر بهره می‌بریم در حالی که به ظاهر ایشان را نمی‌بینیم.
آیت الله شعبانی با اشاره به جلسه رئیس جمهور با نمایندگان ولی فقیه، اظهار داشت: ائمه جمعه در این دیدار خواستار رسیدگی بر وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم بودند، دیگری حفظ ارزش پول ملی و کنترل قیمت ارز و برنامه ریزی برای حفظ هنجارهای اجتماعی و دینی مطالبات اصلی ائمه بود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور اشاره ای به انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی با کشورهای منطقه کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه ها معظلات و مشکلات اقتصادی گره گشایی خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: با توجه به گزارش هایی که رییس جمهوردر خصوص ارتباطاتی که با کشورهای منطقه دادند و تفاهم نامه هایی که منعقد شده است افزایش صادرات را در پی خواهد داشت که نوید بخش شرایط اقتصادی بهتردر آینده خواهد بود.

آیت الله شعبانی موثق خطاب به مسئولان کشور و نمایندگان مجلس گفت: اگر نیاز به قانون داریم، مجلس باید به سرعت و به صورت جد ورود کند و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به کارهای حاشیه‌ای به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشند، اگرظرفیت قانونی وجود دارد، با استفاده از آن باید به رفع مشکلات پرداخت و مسئولان اجازه ندهند مشکلات، آسیب‌های روحی و روانی برای مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مسئولین اجازه ندهند مشکلات به روح و روان مردم آسیب بزنند، اظهار کرد: نه تنها قیمت دلار باید کنترل شود بلکه قیمت ان نیز تنزل پیدا کند یعنی دولت با برنامه ریزی و راه اندازی اتاق عملیات افتصادی، روانی و رسانه ای در جهت کاهش قیمت دلار اقدام کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدارس گفت: باید فضای آرام تحصیل برای دختران فراهم شود مسئولین باید با جدیت و سرعت افرادی که تعمدی فضا را مسموم می کنند شناسایی و به مردم گزارش دهند زیرا والدین نگرانی هایی در این زمینه دارند

خطیب نماز جمعه همدان اذعان داشت: دشمن تلاش می کند مدارس را به تعطیلی بکشاند گاهی از موارد گفته می شود این مسمومیت ها کار نظام است و می خواهند دختران به مدرسه نرود که این یک طنز است اما در پس پرده برنامه ریزی های دشمنان است که از این شرایط سو استفاده کنند و مدارس را به تعطیلی بکشانند لذا مسئولین نباید اجازه دهند با برخی شیطنت ها مدارس تعطیل شود بلکه باید مراقبت کرد.

آیت الله شعبانی با اشاره به حوادث مهر ماه و برنامه ریزی هایی که برای تعطیلی دانشگاه ها شده بود، گفت: از مهرماه به دنبال تعطیلی فضای رشد علمی کشوربودند و امروز هم از سوی دیگر می گویند کار خود جمهوری اسلامی است لذا مراکز علمی باید با قوت پیش رود و مدارس و دانشگاه ها باید با نشاط علمی که دارد همراه شود امیدواریم مسئولین دراسرع وقت عاملان مسمومیت دانش آموزان شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: لازم است برخی از رسانه نیز گمانه زنی نکنند زیرا برخی از رسانه ها در داخل کشور با گمامه زنی ها و بزرگنمایی هایی که گاهی اتفاق می افتد و تبدیل کردن آن به یک چالش اجتماعی بزرگ می خواهند فضای امنیت خانواده ها را بهم بزنند نباید امنیت روانی جامعه به هم بخورد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اجرای طرح ترافیک گفت: اجرای این طرح کمک به روانسازی ترافیک کرده و وضعیت شهر بهتر شده لازم است مردم نیز صله صدر کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

آیت الله شعبانی ادامه داد: توصیه می شود بازاریان با توجه به نزدیکی سال نو و خرید مردم انصاف را رعایت کنند زیرا برکت اموال در رعایت اخلاق اسلامی در بازار است فکر نکنیم اگر گران فروشی کردیم اموال ما برکت پیدا می کند برکت مال در رعایت انصاف و اخلاق با هم نوعان است.

وی با گلگی از عدم ثبات قیمت کالاها در بازار گفت: چرا نرخ برخی از کالاها مغازه به مغازه متفاوت است لازم است

شعبانی افزود:تعزیرات و دستگاه های نظارتی نظارت کنند و این کار را می کنند اما تا زمانی که مردم نخواهند و تا زمانی که بازاریان اخلاق و انصاف را رعایت نکنند طبیعتا امکان پذیر نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه همدان با تبریک روز جوان به مسئولان توصیه کرد که به جوانان متخصص و متعهد برای میدان دهید ادامه داد: ایجاد اشتغال حق طبیعی و اولیه جوان است که باید برای آنها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه خواسته های حداقلی جوانان باید برآورده شود ابراز امیدواری کرد که مسئولان در مساله مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان بتوانند تسهیل و حمایت جدی کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری مراسمی به مناسبت نیمه شعبان در میدان امام خمینی(ره) گفت: اجرای جشن‌های نیمه شعبان نشاط اجتماعی سالم را در جامعه توسعه می دهد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *