احداث ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ رضا بهراملو  افزود: یکی از راه‌های تولید بیشتر و بهره وری بیشتر با آب کمتر استفاده از گلخانه ها است.

او بیان کرد: در گلخانه ها تولید پنج تا ۱۰ برابر می‌شود و مصرف آب نیز ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و بهره وری نیز بیش از ۱۰ برابر می‌شود.

وی تاکید کرد: اولویت اول جهاد کشاورزی احداث گلخانه هاست، هیچ پرونده ای در گلخانه‌ها معطل نمی‌ماند،گلخانه ها از نظر کیفی هم قابل کنترل است و سموم کمتری نیز مصرف می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در هر هکتار گلخانه ۱۱ نفر اشتغالزایی انجام می شود در حالی که در سایر کشت ها و روش ها ۲ نفر مشغول کار می شوند.

 

بهراملو یاداور شد: از یک ماه قبل الگوی کشت آغاز شده است و در دهه فجر در روستاها الگوی کشت برای کشاورزان تبیین آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: در اجرای الگوی کشت اختلاف هزینه نکاشت برخی محصولات مانند سیب زمینی به کشاورزان پرداخت می شود و به همین خاطر ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش کشوری و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای الگوی کشت استانی به کشاورزان پرداخت می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه اولین استانی بودیم که توانستیم پردیس کشاورزی ایجاد کنیم ، افزود: درخواست ثبت جهانی گیشنیز ، رازیانه و یونجه را داده ایم.

وی یادآور شد: طی امسال ۳۳ هزار نفر دوره های آموزش ترویج را گذاراندند ، ۱۳ هزار نفر در کارگاههای آموزشی دوره دیدند و ۴۷ هزار نفر دوره های انفرادی و گروهی مزرعه را پشت سر گذاشتند و ۱۴۴ دوره آموزش مهارتی برگزار شده است.

وی درباره صنایع تبدیلی هم گفت: نقشه راه صنایع تبدیلی استان همدان تهیه شده است که بر مبنای آن چه صنایعی را باید در کجا و در چه سطحی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ق

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *