تولید ۴۵ درصد قارچ استان همدان در بهار

به گزارش غرب ایران، عبدالحسین اکبری در همایش طرح الگوی کشت گفت: نیمی از جمعیت شهرستان بهار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کند و از ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی شهرستان، ۸۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی است.

وی به جایگاه ویژه کشاورزی شهرستان بهار در کشور اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد سیب زمینی، ۴۵ درصد قارچ، ۳۶ درصد سیر، ۱۳ درصد یونجه و ۲۰ درصد خیار استان همدان در شهرستان بهار تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۷۲ واحد تولید گوشت مرغ در شهرستان وجود دارد و ۲۰ درصد گوشت مرغ استان و ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون استان در این شهرستان تولید می‌شود.

اکبری به ظرفیت انبارداری شهرستان و وجود سردخانه‌های بالای صفر اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، ۵۷ واحد انبار بالای صفر معادل ۶۳ درصد استان و با ظرفیت نگهداری ۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان بهار وجود دارد.

اکبری افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم اجرای الگوی کشت است که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود و با اجرای الگوی کشت، جانمایی مناسبی از محصولات مختلف تولیدی با توجه به پتانسیل‌های طبیعی، شرایط اقلیمی، منابع آبی، درصد رطوبت و مزیت‌های اقتصادی و سیاست‌های استراتژیک و کلان دولت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای الگوی کشت نیازمند آمایش سرزمینی است تا بتوانیم محصولات را در منطقه خاص خود و در زمان خود کشت کنیم و بهره‌وری بالا برسیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *