همدان پذیرای ۶ شهید گمنام دفاع مقدس است

به گزارش غرب ایران «مجید صفدریان» از تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در ۶ نقطه از استان همدان همزمان با تشییع و تدفین ۳۰۰ شهید گمنام سراسر کشور خبر داد و گفت: این شهدای والامقام در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، دانشگاه فرهنگیان و امامزاده کوی خضر در شهرستان همدان و ازندریان و سامن در شهرستان ملایر و در شهرستان رزن به خاک سپرده می شوند.

او تصریح کرد: مراسم وداع با شهدا روز پنجم دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان و نیز مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان ساعت هشت صبح روز ششم دی همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه شهیدان سند پر افتخار مردم این مرز و بوم هستند، حضور گسترده آحاد مردم در آیین استقبال، تشییع و تدفین ۶ شهید گمنام در استان را خواستار شد.

صفدریان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شهدا برکات بسیاری دارد و آثار آن در جامعه نیز محسوس است تصریح کرد: شهدا برای تدفین به مکان‌های پیش‌بینی شده انتقال داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این آیین در روزهای پنجم و ششم دی ماه در شهرستان های همدان، رزن و ملایر در دستور کار ۶ کمیته انتظامی و امنیتی، فرهنگی و تبلیغات، اطلاع رسانی، استقبال، پشتیبانی و اجرایی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی در راستای آشنایی نسل نوجوان با شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ استکبارستیزی را ضروری برشمرد و گفت: بعد از تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام ساخت یادمان‌ شهیدان در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *