کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد شود

به گزارش غرب ایران، آیت الله«حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های این هفته همدان با اشاره به تاکید حضرت فاطمه زهرا(س) بر حضور در جامعه و تصمیم گیری های سیاسی ادامه داد: داشتن قاطعیت و نترسیدن از بیان حقایق از ویژگی های آن حضرت بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در بسیاری از موقعیت ها که عده ای بنابر مصالح و منافع شخصی خود سکوت را ترجیح می دادند، از حق امام علی (ع) دفاع کردند.

وی بیان حقایق و دفاع قاطعانه، مستدل و منطقی را در جامعه وظیفه تک تک مومنان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به اغتشاشات ماههای اخیر گفت: این درگیری ها هیچ آورده ای برای مردم و جامعه به دنبال نداشت جز آنکه زیان های فراوان اقتصادی را به کشور تحمیل ، امنیت جامعه را خدشه دار و مطالبات به حق مردم را نیز به حاشیه برد.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات نه تنها مسائل جامعه حل نمی شود بلکه مشکلات بیشتری به خصوص در جنبه اقتصادی برای مردم به وجود می آید.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: ضرورت دارد نخبگان و فرهیختگان جامعه بررسی دقیق کنند که ایجاد فضای ناامنی چه خطراتی و زیان هایی برای مردم در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط ۲ ماه اخیر نشان داد که بسیاری از افراد جامعه در رعایت هنجارها تقید دارند، افزود: خواست توده مردم توجه به هنجارهای اجتماعی و پرهیز از نابهنجاری ها است.

وی سیاست از دیدگاه اسلامی را تدبیر عقلانی و وحیانی در جامعه دانست که قدرت طلبی و سلطه گری جایی در آن ندارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *