رفع کمبود آنتی بیوتیک در داروخانه‌ها

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ قدرت الله رستمی افزود: خوشبختانه وضعیت دارو نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده است، اما هنوز به وضعیت مطلوب و مورد قبولی نرسیده‌ایم.

او ادامه داد: در ابتدا توزیع سرم تنها در بیمارستان‌ها انجام می‌شد، اما با واردات و همچنین فعال کردن خطوط خوابیده تولید سرم این مشکل حل شد و اکنون در مزاکر تخصصی نیز قابل دریافت است.

رستمی با بیان اینکه با اوج گیری آنفولانزا و پیک زود هنگام آن با کمبود اقلام دارویی مواجه شدیم، تاکید کرد: برخی همکاران بدون توجه به نیاز بیمار با تجویز آنتی بیوتیک نیز موجب کاهش این اقلام شده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کمبود برخی دارو‌های خارجی گفت: ممکن است برخی دارو‌های خارجی یافت نشود، اما بدون شک داروی ساخت ایران با همان کارایی در داروخانه‌ها همراه با نسخه پزشک قابل دریافت است.

رستمی تصریح کرد: اگر داروی خارجی بیماری یافت نشود می‌تواند به همراه نسخه به ما مراجعه کند و آن دارو را در سیستم ثبت کنیم تا از کشور تولید کننده برای بیمار مورد نظر وارد شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *