ثبت جهانی هگمتانه، محدودیتی برای مردم ندارد

به گزارش غرب ایران علیرضا قاسمی فرزاد در نشست بررسی و تصویب تفاهم نامه مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر همدان و پرونده ثبت جهانی هگمتانه افزود: در اجرای ثبت جهانی هگمتانه بدنبال همراهی وهم سویی مردم با مجموعه میراث فرهنگی برای بهر مندی از آثار گردشگری و اقتصادی مردم از این ثبت جهانی هستیم.

او با تأکید بر بازسازی و نوسازی بافت‌های خطر آفرین در شهر همدان به ویژه در محدوده تپه هگمتانه گفت: ثبت جهانی اثر تاریخی باید در خدمت مردم و فرهنگ ما باشد نه مردم ما در خدمت این آثار باشند.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: آثار تاریخی و ثبت جهانی آنان نباید برای زندگی مردم محدودیت و یا مسئله ایجاد کند، مردم ما این را نمی‌پسندند.
استاندار همدان تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در موضوع بافت‌های تاریخی و مرمت نوسازی، بهسازی و اصلاح آنان، تامین حقوق مردم است و به گونه‌ای نباشد که با ایجاد محدودیت برای مردم آنان از پیشینه خود ابراز تنفر کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و ‌صنایع‌دستی پیشتر در سفر به استان همدان گفته بود: «پرونده ثبت جهانی “منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان” تا پاییز سال‌جاری به یونسکو ارسال می‌شود.»

ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های گفت: «کارهای مقدماتی این پرونده انجام شده و در اولویت وزارتخانه است.»

او ادامه داد: «کارهای جنبی برای رعایت استاندارهای یونسکو‌ باقی مانده  و بررسی خواهد شد؛ خوشبختانه استان همدان همکاری خوبی در این پرونده دارد و اعتبارات خوبی نیز امسال برای پرونده در نظر گرفته شده است.»

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *