حکومت یکی از شئون نبوت است/ضرورت حل مسئله مسکن مردم

به گزارش غرب ایران، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان بابیان اینکه پیامبر منشأ خیر و برکت برای همه دنیا هستند افزود: طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب سیاست شغل انبیا است اگر حکومت و سیاست الهی وجود نداشته باشد آموزه‌های اجتماعی و فردی اسلام محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هدف حکومت پیامبر اسلام رسیدن به قدرت نیست و ایشان بعد از هجرت از مکه به مدینه حکومت تشکیل دادند تا در سایه آن آموزه‌های دین را در جامعه محقق و پایه گذاری نمایند.

شعبانی تصریح کرد: پیامبر اجرای عدالت را در سایه تحقق حکومت می‌دانند و برای رسیدن به عدالت و رفع مشکلات جامعه اسلامی از جمله امر به معروف، مبارزه با جهل و نادانی و مبارزه با طاغوت حکومت را تشکیل دادند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت یکی از اهداف بزرگ انبیا است و برای رسیدن به عدالت باید از آموزه‌های سیاسی پیامبر پیروی نمائیم گفت: جوان‌گرایی یکی از آموزه‌های سیاسی پیامبر اسلام بوده است.

این مقام مسؤول مطرح کرد: در این برهه زمانی باید به مسئولان جوان انتقاد پذیر اعتماد کرد و این مسؤولان حل مشکلات مردم را در اساس کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در همدان متذکر شد: انقلاب اسلامی همواره بر محور وحدت بین جوامع اسلامی تاکید دارد و دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و تضاد در جوامع اسلامی هستند.

شعبانی موثق در ادامه بابیان اینکه برادرکشی و تکفیری بودن مخالف با موازین اسلام و قرآن است خاطرنشان کرد: در آشوب‌های اخیر دشمن با دروغ پردازی و شایعه قصد ایجاد مشکلاتی را داشت ولی خوشبختانه این دروغ پردازی‌ها برای ملت ایران امری عادی شده است.

وی گفت: مسئولان فرهنگی کشور محاسبه کنند در اتفاقات اخیر چقدر خسارت به کشور وارد شد، آیا بهتر نیست قبل از این اتفاقات برای مسائل فرهنگی و بصیرت افزایی جوانان هزینه شود، مثلاً سند قرآنی در همدان تدوین شد آیا در این زمینه بودجه‌ای وجود ندارد.

شعبانی موثق تاکید کرد: ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار جوانان قرار گیرد و از همه سالن‌های ورزشی و فرهنگی استفاده درست صورت گیرد این مسئله می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به خودی خود جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در پایان َافزود: مردمی سازی مسئله مسکن توسط مسئولان استانی برای رسیدن به موفقیت در این حوزه و رفع مشکلات معیشتی مردم توسط مسئولان ارشد و استانی از الزامات مشکلات مردم است که باید پیگیری جدی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *