برای لایروبی سد اکباتان به اعتبارات ملی نیاز داریم

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ محمد ضروری گفت: برای لایروبی سد اکباتان در کنار فراخوانی که به بخش خصوصی داده‌ایم از محل اعتبارات ملی نیز درخواست بودجه کردیم تا در فرصت پیش آمده بتوانیم ذخیره سد را افزایش دهیم.

او در خصوص آخرین وضعیت سد اکباتان گفت: باتوجه به اینکه امسال دومین سال خشکسالی استان است از قبل قابل پیش‌بینی بود که تابستان امسال سد از دسترس تامین آب خارج می‌شود.

ضروری گفت: از دو هفته پیش تزار دریاچه سد پایین آمده و امکان آب‌دهی از ترازی که آب را برای تصفیه‌خانه شهید بهشتی می‌فرستد فراهم نشد و این سبب شد تا حجم بالایی از شهر مه از این تراز آبگیری می‌شد دچار مشکل شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان می‌گوید: این وضعیت باهمکاری دستگاه‌های مختلف و روستائیان بالا دست سد اکباتان با آزادسازی دو رودخانه سیمین و انجلاس در حال حاضر برطرف شده است.

ضروری با اشاره به اینکه دبی آب سد در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۸۰ لیتر است، عنوان کرد: تزریق این دو رودخانه باعث طراوت و ماندگاری بیشتر آب در سد خواهد شد و ظرفیت آن را بالا می‌برد به طوریکه ۲۰۰ لیتر در ثانیه از طریق این دو رودخانه آب به دریاچه سد تزریق می‌شود.

او گفت: هم اکنون با وضعیت سد برداشت آب از آن ۳۵۰ لیتر در ثانیه است و در تلاش هستیم تا با آزادسازی رودخانه سیمین و انجلاس علاوه بر تامین آب دریاچه سد برداشت از آن را محدود کرده و تنها به این بسنده کنیم که تصفیه‌خانه فعال باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان کمتر از ۵۰۰ هزار متر مکعب آب است که با ورود این دو رودخانه در تلاش هستیم ماندگاری آن را افزایش دهیم.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *