انتقال آب به همدان در یک یا دو هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جریان افتتاح پروژه‌های هفته دولت با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوهای تقوا و مدیریت درست هستند و مدیران باید تلاش می‌کنند در مسیر آنها حرکت کنند، اظهار کرد: دولت سیزدهم وارث پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی است و در استان بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه‌ داریم که باید به اتمام برسد.

وی گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام احصا‌ء شد و در جلسات کارشناسی با نهاد ریاست جمهوری صحبت‌هایی شد و در نهایت با انجام ۱۰ هزار میلیارد تومان موافقت شد اما پیگیری‌ کردیم تا اینکه به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۴ میلیارد تومان هم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کافی نیست و باید تلاش کنیم تمام آنها را به سرانجام برسانیم، افزود: بنای مدیریت شهری باید براساس درآمد پایدار باشد چراکه دیگر زمان فروش تراکم و تغییر کاربری برای شهرداری نیست.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: امیدواریم با وضعیتی که دولت دارد، اعتبارات شهرداری هم افزایش دهیم که البته با سفر ریاست جمهوری به همدان ۱۰ برابر اعتبار یک سال استان اختصاص یافت تا بتوانیم کارهای مهمی انجام دهیم.

وی با تاکید به اینکه از مسیر پیاده‌راه همدان برنامه‌ای تدوین و از فضای موجود در حوزه گردشگری استفاده شود تا زنجیره گردشگری از آرامگاه تا تپه هگمتانه برقرار باشد، عنوان کرد: اقدامات در حوزه شهری قابل تحسین  و برای نمونه بازار سینا منحصر به فرد است که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سال ۸۳ آغاز شده اما تا دولت سیزدهم پیشرفت خوبی نداشت، یادآور شد: این پروژه مانند دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام به ما ارث رسید بود که با ورودم در استانداری کار اجرا را آغاز کردیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ۲۹ مهرماه وقتی مسؤولیت استان را بر عهده گرفتم از یکم آبان مصوبه جیره‌بندی آب را روی میزم گذاشتند اما سعی کردیم با توجه به مشکل نان مردم در آن موقع، دیگر این مشکل نباشد و با وزارت نیرو وارد مذاکره شدیم، تأکید کرد: توانستیم آنها را اواخر سال ۱۴۰۰ مجاب کنیم و پروژه تالوار مجدد احیاء شود.

وی با تاکید به اینکه اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود و رئیس جمهور پیگیری کردند و یک‌هزار میلیارد تومان اختصاص یافت، ابراز کرد: از اردیبهشت کار آغاز شد و از آنجا که ۱۰ کیلومتر اول به عنوان سخت‌ترین مسیر و منطقه کوهستانی، انجام نشده بود، تلاش کردیم کار در آنجا پیش ببریم.

استاندار همدان با بیان اینکه  این کار دو سال زمان نیاز داشت اما ما آن را به چهار ماه تقلیل دادیم، گفت: در این مدت همه بخش‌ها و معاونت‌ها درگیر مسئله آب بودند و خوشبختانه کار در مراحل پایانی است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه سد اکباتان نیز منبع آب بود اما امروز به خاطر کاهش نزولات و استفاده زمین‌های اطراف تقریباً به یک یا دو لیتر در دبی نمی‌رسد و می‌توان گفت تقریبا سد اکباتان آب ندارد و آبرسانی به زمین‌های اطراف نیز مشکل است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها تا دو هفته آینده می‌توانیم آب خالقوردی و بهار را به رینگ شهر همدان انتقال دهیم در صورتی که گفته می شد سه ماه زمان نیاز دارد.

وی در پایان بیان کرد: با ۱۰۰ کشاورز نیز صحبت کردیم تا آب به همدان منتقل شود و بعد بتوانیم آب سد تالوار را برسانیم.

انتهای پیام/ ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *