لهستان مقهور قدرت‌نمایی سروقامتان ایران

به گزارش غرب ایران تیم ملی والیبال کشورمان در نهمین و اولین دیدار خود در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها والیبال، از ساعت ٢۲:٣٠ به مصاف تیم ملی لهستان رفت. ملی پوشان در هشتمین دیدار خود با نتیجه ٣ بر صفر از صد کانادایی‌ها گذشتند. تیم ملی والیبال کشورمان هفته سوم لیگ ملت‌ها را با ۳ تغییر آغاز کرد. محمدرضا موذن، اسماعیل مسافر و علی رمضانی در هفته دوم جای خود را به فاصل پژومان، ابوالفضل قلی‌پور و احسان دانش‌دوست دادند.

۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال ایران: محمدطاهر وادی، فاضل پژومان، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محراب ملکی، امیرحسین توخته، محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور

هدایت تیم ملی والیبال ایران را بهروز عطایی برعهده دارد.

۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال لهستان: مارسین یانوش، یان فیرلی، بارتوش کورک (کاپیتان)، ووکاش کاچمارک، کارول بوترین، الکساندر شیفکا، کمیل سمنیوک، توماش فورنال، بارتوش بدنوژ، متئوش بینیک، کارول کلوس، یاکوب کوخانوفسکی، پاول زاتورسکی، یاکوب پوپیفچاک

هدایت تیم ملی لهستان را نیکولا گربیچ برعهده دارد.

ست اول:

بازی با امتیاز گیری ملی پوشان ایران آغاز شد و ۲ تیم از همان ابتدا پا به پای هم پیش رفتند. عملکرد خوب بازیکنان لهستان باعث شد تا از ملی پوشان ایران پیش بیفتند. لهستانی‌ها در روند بازی بعد از امتیاز ۷ اشتباهات کمی داشتند و نتیجه بازی را ۱۰ بر ۶ کردند تا عطایی مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. بعد از وقت استراحت هم باز این لهستانی‌ها بودند که امتیازگیری کردند. اسماعیل نژاد سرویس خود را به تور زد تا وقت استراحت فنی ست اول با نتیجه ۱۲ بر ۸ به سود شاگردان گربیچ شد. در ادامه لهستانی‌ها اختلاف ۴ امتیازی را حفظ کردند تا در ست اول در آستانه پیروزی قرار بگیرند. شرایط به گونه‌ای در ست اول برای شاگردان عطایی پیش رفت که ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود لهستانی‌ها به پایان رسید.

ست دوم:

ست دوم برای ایران بسیار متفاوت بود و شاگردان عطایی از همان ابتدای ست دوم اختلاف امتیازی خوبی را ایجاد کردند، اما خیلی طول نکشید لهستانی‌ها نتیجه بازی را برابر کنند تا همه چیز باز هم مساوی شود. در ادامه باز هم ملی پوشان ایران خوش درخشیدند و با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ استراحت فنی ست دوم به سود شاگردان عطایی شد. بعد از وقت استراحت فنی باز هم این ملی پوشان بودند که امتیاز‌های بعدی را کسب کردند تا اختلاف امتیازی ۲ تیم به عدد ۵ برسد. هوشیاری بازیکنان ایران امتیاز ایران را به ۱۷ رساند تا حاشیه امن برای ملی پوشان ایران ایجاد شود. کسب امتیاز بیستم برای ایران در ست دوم این کشور را به پیروزی نزدیک کرد، اما لهستانی‌ها به بازی برگشتند و اختلاف ۵ امتیازی را در امتیاز ۲۲ به تساوی کشاندند تا همه چی برابر شود. در ادامه ملی پوشان ایران بار دیگر امتیاز گیری کردند و ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به نام خود به پایان بردند.

ست سوم:

ست سوم با امتیاز گیری لهستانی بر روی تور آغاز شد و زدن سرویس به تور لهستانی‌ها امتیاز اول را به ایران داد. در ادامه شاگردان گربیچ کم اشتباه عمل‌ کردند و امتیاز‌های بعدی را کسب و اختلاف ۵ امتیازی ایجاد کردند. تا نتیجه بازی در ست سوم کار ۱۰ بر ۵ به سود لهستان شود. وقت استراحت فنی در ست سوم با نتیجه ۱۲ بر ۵ و با اختلاف ۷ امتیازی به نام لهستان ثبت شد. بعد از وقت استراحت فنی در ست سوم این شاگردان عطایی بودند که به بازی برگشتند و در امتیاز ۱۴ بازی را به تساوی کشیدند و در ادامه هم با یک بازی تماشایی از حریف پیش افتادند. کار زیبای بازیکنان ایران و اشتباه لهستانی‌ها شاگردان عطایی را در آستانه پیروزی قرار داد و در ادامه آبشار خوب اسماعیل نژاد امتیاز ۲۵ را برای ایران ثبت کرد تا ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شود.

ست چهارم:

بلندقامتان ایران ست چهارم را هم با برتری آغاز کردند و اختلاف امتیازی را از همان ابتدای بازی ایجاد کردند و در ادامه روند بازی هم لهستانی‌ها خود را به ملی پوشان رساندند، اما شاگردان عطایی اجازه مساوی شدن نتیجه را ندادند و با نتیجه ۱۲ بر ۹ وقت استراحت فنی ست چهارم را به نام خود ثبت کردند. بعد از وقت استراحت فنی شاگردان عطایی برتری خود را حفظ کردند تا پیروزی برای ایران نزدیک باشد. لهستانی‌ها بار دیگر اختلاف را به حداقل رساندند، ولی هوشیاری بازیکنان ایران و زدن سرویس‌های دقیق از کاپیتان عبادی پور ایران را در ست چهارم در آستانه پیروزی قرار داد. تا این لحظه بازی با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ به سود ایران در جریان است. در ادامه این بازیکنان لهستان بودند که به بازی برگشتند و بازی را در امتیاز ۲۳ به تساوی کشاندن تا امتیاز‌های پایانی برای هر ۲ تیم بسیار حساس دنبال شود. در نهایت لهستانی‌ها توانستند از اشتباه ملی پوشان ایران استفاده کنند و ست چهارم را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ از آن خود کند.

ست پنجم:

ست پنجم که به ست مربیان معروف است با امتیاز گیری لهستانی‌ها آغاز شد. در ادامه ۲ تیم یک به یک امتیاز‌ها را تقسیم کردند. عملکرد خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف ۳ امتیازی بین ایران و لهستان ایجاد شود. همین امر هم گربیچ را مجبور کرد تا در خواست وقت استراحت کند. بعد از وقت استراحت لهستان هم این شاگردان عطایی بودند که امتیاز‌های بعدی را کسب کردند تا نتیجه بازی ۱۰ بر ۲ به سود ایران باشد. پس از چند امتیاز بالاخره لهستانی‌ها توانستند امتیاز ۳ را برای خود روی تابلو مسابقات ثبت کنند. در جریان ست پنجم مهدی جلو احساس ناراحتی کرد و جای خود را به امیر رضا سرلک داد. لهستانی‌ها سرویس خود را به تور زدند تا ایران در آستانه پیروزی ست پنجم قرار بگیرد. ایران در ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شدند و توانستند در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ لهستان را از پیش رو بردارند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *