فعالیت ۸ شهرک گلخانه‌ای دولتی و خصوصی در استان همدان

به گزارش غرب ایران غلامحسین تقوی گفت: از این تعداد شهرک گلخانه‌ای فعال تعداد ۷ شهرک در سطحی بیش از ۱۲۵ هکتار با تولید ۳۱ هزار و ۴۵۰ تن و اشتغال ۱۰۰۶ نفر شامل شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، فرسفج، پردیس اسدآباد، دمق رزن، حرم آباد ملایر، برزول نهاوند و عمان درگزین به صورت دولتی و یک واحد شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای در کوریجان در سطحی معادل ۲۶ هکتار با تولید ۶۲۵۰ تن و اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت خصوصی دارای فعالیت است.

او سطح کل شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان را بیش از ۸۴۳ هکتار بر شمرد و گفت:از این میزان سطح بیش از ۷۰۹ هکتار دولتی و ملی و ۱۳۴ هکتار خصوصی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین با اشاره به ۴ شهرک گلخانه‌ای در دست اقدام در استان همدان در سطحی معادل ۱۰۹ هکتار با تولید ۲۷ هزار و ۱۲۵ تن و اشتغال ۲۴۰ نفر گفت: اکنون در رابطه با شهرک‌های جانمایی شده نیز ۴۵۶ هکتار شهرک گلخانه‌ای با تولید ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۳۳۴۴ نفر شامل شهرک‌های گلخانه‌ای فرسفج، تویسرکان، یمان دشت ملایر، کرفس درگزین، جورقان همدان و کله‌سر فامنین در سطح استان در دست مطالعه هستند.

تقوی گفت: تاکنون از تعداد ۲۳۷ قطعه واگذار شده در شهرک‌های گلخانه‌ای ۲۳۴ قطعه به بهره برداری رسیده و مابقی در شهرک گلخانه‌ای عمان و علمدار در حال ساخت بوده و در ۲۴ قطعه نیز هیچ گونه ساختی انجام نشده است.

او تعداد قطعات واگذار نشده در شهرک‌های گلخانه‌ای را نیز ۷۰ قطعه دانست و گفت: از این تعداد ۱۶ قطعه در شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، هشت قطعه در برزول،۴۴ قطعه گنبد ملایر و دو قطعه نیز در انبار سورت و بسته بندی حرم آباد و فرسفج قرار واقع شده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *