طرح ۴۶ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به استان همدان

به گزارش غرب ایران، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای اداری شهرستان رزن که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: استان در آمادگی کامل برای میزبانی از رئیس جمهور در سفر به استان همدان است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های عمرانی و ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در حوزه تسهیلات اقتصادی، برای مطرح کردن در سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: موضوع راهیان نور در سال گذشته، در حوزه مسائل فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، بسیار پر رونق برگزار شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با مرمت اردوگاه‌های استان در جنوب کشور، علاوه بر فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های راهیان نور، یک حرکت مهم فرهنگی تلقی می‌شود، افزود: ریل‌گذاری‌های خوب و بدیعی در راستای تحقق شعار سال، انجام پذیرفته است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی برای تأسیس پردیس‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه صنعت با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده، یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های استان همدان باید کشاورزی مبتنی بر دانش بوده و منطبق با شرایط آبی استان روزآمد شود.

استاندار همدان یادآور شد: با رویکردی نوین، پیگیر تسهیل و برطرف کردن موانع حوزه گردشگری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه پویایی فرهنگ عمومی در سبک زندگی اسلامی_ایرانی با حضور وزیر فرهنگ جوان، هنردوست و فرهیخته در کشور صورت گرفته، افزود: نماینده ولی فقیه در استان با شناختی عمیق از ضرورت‌های جامعه همیشه یاری‌رسان دولت‌مردان در استان همدان بوده است.

این مسئول ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات در استان، بزنگاه‌های مهم را با بصیرت و شجاعت شناسایی و نقش‌آفرینی مؤثری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از جمله نقش‌آفرینی ائمه جمعه و جماعات استان، همراهی با دولت در راستای اجرایی کردن طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها بود، عنوان کرد: در حوزه تنظیم و تأمین بازار استان، چالش و مشکل خاصی وجود نداشته و کالاهای اساسی تا دور دست‌ترین روستاها، با طراحی شبکه توزیع قابل رصد و پایش انجام گرفته است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، طی برگزاری جلسات منظم سند قرآنی نیز به تصویب رسیده است، گفت: جشنواره‌های اذان منتظران و تئاتر کودک و نوجوان با حمایت تام و تمام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و آورده‌های چشم‌گیری فرهنگی نیز برای استان در پی داشته است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های سفر اربعین در استان همدان به‌خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه توجه و ترویج هنر و فرهنگ اصیل و اسلامی متعهد، از اولویت‌های مدیران دولت سیزدهم در استان همدان است، افزود: امنیتی استان در باثبات‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد.

گفتنی است؛ وزیر ارشاد از پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد در شهرستان رزن، بازدید و از نزدیک در جریان اعتبارات و همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مورد نظر قرار گرفتند.

در جریان این بازدید قول داده شد پروژه‌هایی که سال‌ها معطل و یا تخصیص اعتبار آن‌ها معوق مانده به طور جدی پیگیری و به اتمام برسند.

 

انتهای یپام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *