صدور بیمه سلامت برای ۳۵ هزار نفر جدید در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ۳۵ هزار نفر از جمعیت‌های دهک اول، دوم و سوم این استان جدیدمدیر و بدون پرداخت هزینه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمان همه افراد یک تکلیف قانونی است که بخشی از آن در قالب بیمه سلامت و زیر پوشش بیمه همگانی انجام شده است.

فریبرز نیاستی  افزود: این قانون از مهر ماه سال گذشته با جدیت دنبال شد و در این زمینه ۲۵۸ هزار نفر از جمعیت استان همدان که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند شناسایی و از این تعداد ۱۵۳ هزار و ۶۴۴ نفر به پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت  معرفی شدند.
به گفته وی  افراد فاقد پوشش بیمه برای بهره مندی از بیمه صندوق بیمه همگانی و سلامت باید به پزشک خانواده مراجعه تا ویزیت پایه و اولیه را انجام دهند در غیر اینصورت اسم آن‌ها از سامانه حذف و زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.
بر اساس قانون هزینه ماهانه بیمه برای هر فرد ۹۲ هزار تومان است که بیمه دهک‌های اول تا سوم جامعه رایگان و دولت برای بیمه شدن هر یک از این افراد سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان پرداخت می‌کند.

فریبرز نیاستی افزود: همچنین دهک چهارم با پرداخت ۱۰ درصد هزینه بیمه، پنجم و ششم ۲۵ درصد، هفتم و هشتم با پرداخت ۵۰ درصد زیر پوشش قرار می‌گیرند و دهک‌های نهم و دهم باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ، با تصمیم دولت ۱۰۰ درصد هزینه درمانی نازایی در بخش خصوصی و دولتی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و برای دریافت خدمات سرپایی ناباوری ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی، مراکز خیریه عمومی غیردولتی و مراکز خصوصی پرداخت می‌شود.

تا کنون  ۹۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر از جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که با زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه، بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

در حال حاضر ۷۰ درصد از تعرفه مصوب دولت در سه بخش دولتی، مراکز خیریه عمومی غیردولتی و بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *