تجهیز اورژانس همدان به موتورلانس

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ محمدرضا شکوهی افزود: تاکنون اورژانس همدان بدون موتورلانس بود که با پیگیری های صورت گرفته چهار دستگاه برای این استان پیش بینی شده که هم اینک ۲ دستگاه تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: پس از تماس بیمار یا همراهان او با مرکز فوریت های پزشکی، یک زمان طلایی برای رسیدن به بالین بیمار پیش بینی شده که گاهی مواقع به علت بالا بودن حجم ترافیک، آمبولانس مسیر ۱۰ دقیقه ای را در نیم ساعت طی می کند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه راکبان موتورلانس تکنسین فوریت های پزشکی هستند اظهار داشت: موتورلانس می تواند مسیر ۱۰ دقیقه را در کمتر از ۲ تا سه دقیقه پیموده و تا رسیدن خودروی آمبولانس اقدامات مورد نیاز پیش بیمارستانی را بر روی بیمار انجام دهد.

شکوهی گفت: برای خرید هر یک از موتورآمبولانس ها ۱۵۰میلیون تومان هزینه شده و بیش از ۱۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی در هر یک از این وسائط نقلیه قرار دارد.

وی یادآوری کرد: اورژانس پیش بیمارستانی همدان بدون ساختمان ستادی بوده و بخشی از نیروها در زیر زمین بیمارستان امام خمینی(ره) و بخشی هم در خیابان پاستور مستقر شده بودند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: عملیات اجرایی ساختمان جدید ستاد اورژانس از هفته جاری در ابتدای خیابان بنی هاشم شهر همدان آغاز شد و این بنا در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و در چهار طبقه احداث می شود.

شکوهی با بیان اینکه زمین این طرح متعلق به علوم پزشکی است افزود: برای اجرای این طرح نیازمند تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار بوده و مدت زمان پیش بینی شده برای ساختمان ستاد اورژانس ۲ سال است.

وی اظهار داشت: یک واحد عملیاتی اورژانس ۱۱۵، ستاد عملیات بحران، مرکز پایش مراقبت‌های درمانی، واحد مهارت‌های بالینی، کلاس درس، انبار بحران و تجهیزات بیمارستان صحرایی، سالن اجتماعات، سالن کنفرانس و ۲ سوییت پذیرایی در این مرکز پیش بینی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی همدان (بدون در نظر گرفتن دانشکده اسدآباد) دارای ۶۵ پایگاه اورژانس استان شامل ۲۴ پایگاه شهری و ۴۰ پایگاه جاده ای به همراه یک پایگاه امداد هوایی است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *