استان همدان صاحب پردیس سینمایی مدرن می شود

به گزارش غرب ایران محمدمهدی سماوات افزود: «پردیس سینمایی مهر همدان» با درجه کیفی مدرن، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری می‌شود.

او می گوید: این پردیس دارای چهار سالن به نام‌های «قدس» با ظرفیت ۲۷۵ صندلی، «هما» با ظرفیت ۸۴ صندلی، «بوعلی» با ظرفیت ۵۷ صندلی و «آفتاب» با ظرفیت ۴۳ صندلی است و می‌تواند به صورت همزمان امکان اکران چهار فیلم مختلف را داشته باشد.

با افتتاح «پردیس سینمایی مهر» جمع سالن‌های اکران در استان همدان به ۹ سالن افزایش یافته و ظرفیت اکران فیلم‌های متنوع و به روز کشور، در استان فراهم شده است.

سماوات با اشاره به اینکه مقاوم سازی و بازسازی «پردیس سینمایی مهر» به مساحت ۷۰۰ متر مربع و زیر بنای حدودی ۲ هزار متر مربع در بازه زمانی ۱۸ ماهه انجام شده،گفت: برای ساخت این پردیس سینمایی بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات «موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز» اختصاص داده شده است.

او افزود: در این پردیس سینمایی از جدیدترین تجهیزات فنی همچون سیستم‌های پیشرفته پخش لیزری، صدای دالبی و صندلی‌های جایگاه ویژه در سالن اصلی استفاده شده است.

فضاسازی مناسب، بوفه و کافی شاپ، اضافه کردن امکانات و تجهیزاتی مانند سیستم جدید اطفا حریق، تلویزیون ۲۰ متری دیجیتال سردر سینما، بلیت فروشی الکترونیکی و مکانیزه، نمای سنتی و دیگر موارد از امکانات این مجموعه فرهنگی است.

او گفت: بازسازی سینما قدس سابق و ساخت پردیس سینمایی را از ضروریات فرهنگی همدان بود و  با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی سینماها، «موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز» و مدیر امور سینمای حوزه هنری استان با تدبیری خلاقانه این معضل و تهدید را به یک فرصت تبدیل کردند که در پی آن سینما قدس فرسوده به پردیسی کامل و به‌روز تبدیل شد.

همزمان با افتتاح «پردیس سینمایی مهر همدان»، رونمایی از کتاب «کوله‌های پر از لیمو» و چاپ سی‌ام کتاب «حاج جلال» به همراه آیین گرامیداشت مقام جانباز سرافراز حاج جلال حاج بابایی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *